تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 30528

گزارش تقریب از گردشگری دینی در اردن

سالانه گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا به اردن سفر می کنند تا از اماکن دینی اسلامی و مسیحی موجود در این کشور زیارت کنند و یا بازدید بعمل آورند.
گزارش تقریب از گردشگری دینی در اردن
به گزارش تقریب (تنا)، اردن در زمان فتوحات اسلامی شاهد جنگ‏های بسیاری بود که از مهم ترین آن‏ها می توان به جنگ "مؤته" ، "یرموک" و "فحل" اشاره کرد.
به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این جنگ ها، مساجد و مقابر بسیاری در اردن بنا شده تا پیروزی های اسلام همواره در اذهان معاصرین جاودان بماند.
از مهم ترین سردارانی که در جنگ "مؤته" شهید و در اردن دفن شدند می توان
به "جعفر بن ابی طالب (جعفر طیار)"، "زید بن حارثه" و "عبدالله بن رواحه" اشاره کرد.
در دشت اردن نیز تعدادی از صحابه‏ی جلیل القدر رسول الله (ص) به خاک سپرده شد اند که از میان آن ها می توان از "ضرار بن الأزور" ، "ابو عبيدة عامر بن الجراح"، "شرحبيل بن حسنة" ، "معاذ بن جبل" و "عامر بن أبي وقاص" نام برد.
در منطقه میانی اردن نیز مقبره‏ی حضرت ایوب (ع) در روستای "بطنا" و حضرت شعیب در منطقه "وادی شعیب" وجود دارد. 
همچنین  یکی از مهم‏ترین اماکن گردشگری دینی در اردن غار اصحاب کهف است که سالانه زائران بسیاری را به خود جذب می کند و این غار چه در متون اسلامی و چه در متون مسیحی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
علاوه بر آثار بسیار اسلامی،
اماکن مقدس مسیحی نیز در اردن فراوان است که از مهم‏ترین آن‏ها می توان به سرزمین "فسیفساء" که مروبط به دوره روم شرقی اشاره کرد.
از جاذبه های این محل این است که زائر می تواند در آن قدیمی ترین نقشه سرزمین مقدس (فلسطین) را از نزدیک ببیند.
با حرکت به سمت جنوب اردن، به شهر "مادبا" می رسیم که قلعه‏ی "مکاور" را در خود جای داده و این قلعه همان جایی است که حضرت یحیی (ع) در آن زندانی شد و سرانجام "هیرودوس" سر و پای مبارک آن حضرت را قطع کرد و آن را در طبقی گذاشت و به "سالومی" رقاصه هدیه داد.
در غرب "مأدبا" نیز کوه "نبو" قرار دارد که گفته می شود حضرت موسی (ع) در این کوه
دفن شده است.
همچنین در شهر "کرک" جنوب اردن نیز مقبره حضرت نوح (ع) به چشم می خورد.
در شرق رود اردن نیز منطقه "مغطس" قرار دارد که حضرت عیسی (ع) در سن سی سالگی در آن ایستاد و توسط حضرت یحیی (ع) غسل داده شده و گفته می شود که این آغاز رسالت آن حضرت بود.
در این مکان چاه‏های آب بسیاری نیز وجود دارد که بر اساس اعتقاد مسیحیت، مسیحیان نخستین اولین بار از آن جهت انجام امور مذهبی و غسل تعمید استفاده کردند.
اداره آثار باستانی اردن چند سال پیش به ترمیم این منطقه پرداخت و "پاپ یوحنا بولس دوم" پس از زیارت این منطقه آن را به همراه چهار مکان دیگر در اردن به عنوان محل حج مسیحیان تعیین کرد.


https://taghribnews.com/vdch6mnx.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی