تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 180588

برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در دهه مبارک فجر

در نشست خبری کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامه های این کمیته در دهه فجر سال ۱۳۹۳ تشریح شد.
برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در دهه مبارک فجر
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "سید حامد علم الهدی" رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی دهه فجر و معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح سه شنبه ۷ بهمن ماه ۹۳ به تشریح برنامه های این کمیته در دهه مبارک فجر پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود، با محکوم کردن اهانت غرب به نبی مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد: اهانت به وجود مقدس نبی اکرم(ص) خاطر همه مسلمانان را آزرده است و دشمنان با یک حرکت ناهمگون و انتشار کاریکاتورهای موهن، قلب عالم اسلام را مجروح کرده اند.

علم الهدی افزود: اهانت به شخصیت پیامبر اسلام(ص) هرچند که برای مسئولین غربی و اروپایی ممکن است نوعی آزادی بیان محسوب شود، اما برای ما یک مسئله اعتقادی است و تحمل آن بسیار دشوار است؛ لذا از اصحاب رسانه و کسانی که می توانند در تریبون ها، فضای مجازی، منبرهای نماز جمعه و سایر اجتماعات صدایشان را به مردم برسانند، می خواهیم که با این اهانت مقابله کنند.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین با محکوم کردن اقدامات تروریستی توسط گروه های افراطی از جمله داعش، اظهار داشت: یکی از برنامه های اساسی کنفرانس وحدت امسال که همه علمای مسلمان از کشورهای مختلف جهان بر آن تأکید داشته و آن را امضا کردند، این بود که گروه های افراطی از جمله داعش حق ندارند به حقوق هیچ یک از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان تعرض کنند.

وی در مورد برنامه های مجمع تقریب مذاهب اسلامی و کمیته تقریب مذاهب در دهه فجر امسال نیز گفت: این کمیته در ۱۲ استان مرزی که دارای جمعیت شیعه و سنی هستند، برنامه های ویژه ای ترتیب دیده است که اعزام مبلغ شیعه و اهل سنت به این مراسم یکی از این برنامه ها است.

حجت الاسلام علم الهدی، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران اهل سنت و شیعه در این استان ها را از دیگر برنامه های کمیته تقریب مذاهب در دهه فجر شمرد و خاطرنشان کرد: موضوع برنامه های دهه فجر امسال، بزرگداشت شخصیت جهانی رسول اعظم(ص) و اهانت های مکرر و هدفمند دشمنان به ساحت مقدس آن حضرت است که سعی می شود در این برنامه ها به مسئله فوق بیشتر پرداخته شود.

به گفته رئیس کمیته تقریب مذاهب دهه فجر، حضور علما، طلاب و اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت سراسر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری محافل جشن شیعه و اهل سنت از ۱۲ تا ۲۲ بهمن، گرد همایی های منطقه ای در استان های فارس، خراسان جنوبی و سایر مناطق سنی نشین، برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و اهل سنت شرق کشور در خراسان جنوبی در روز ۱۷ بهمن، پیاده روی و کوه پیمایی شیعیان و اهل سنت شهرستان درمیان با همکاری شبکه ۳ سیما که دبیرکل مجمع تقریب مذاهب نیز حضور خواهد داشت، و همایش روحانیون و اساتید حوزه آذربایجان غربی در شهر ارومیه، از دیگر برنامه های مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دهه فجر سال ۱۳۹۳ خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه تقریب یک موضوع جهانی است و شامل همه کشورهای مسلمان جهان می شود، از چاپ ۶۲ جلد کتاب احادیث مشترک میان شیعه و سنی توسط مجمع تقریب مذاهب خبر داد و اعلام کرد که این مجمع در راستای ایجاد وحدت میان امت اسلامی در هر حرکت فرهنگی از جمله ساخت فیلم مستند و برگزاری جشنواره شعر شرکت می کند.
https://taghribnews.com/vdch6vnz623n6md.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی