تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 269283
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

عربستان یک اسلام آمریکایی است/ حفظ وحدت و تقویت روحیه انقلابی در جامعه از ضروریات است

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن تصویب تحریم های تازه علیه کشور، این اقدام را نشان دهنده ترس این کشورها از قدرت ایران عنوان و بر حفظ وحدت تاکید کردند.
عربستان یک اسلام آمریکایی است/ حفظ وحدت و تقویت روحیه انقلابی در جامعه از ضروریات است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت نقده گفت: تصویب تحریم های تازه توسط کنگره آمریکا نشان دهنده دشمنی این کشور و حکومت های دست نشانده است.

ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تصویب تحریم های تازه، دشمنی آمریکا و حکومت های دست نشانده این کشور در منطقه نشان دهنده ترس این کشورها از قدرت ایران و ایمان مردم مسلمان ایران است چرا که هر روز شاهد حضور و خودنمایی مردم در عرصه های مختلف هستند و به دشمنان اسلام تذکر می دهند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی در انتخابات اخیر دیدند که چگونه مردم از همه اقوام، اقشار و مذاهب مختلف با شور و شوق فراوان پای صندوق های رای حاضر شدند و به دستور رهبر و ولی امرشان شرکت کردند و یک حماسه مردمی و جشن ملی دیگری را برگزار کردند.

سرخابی با بیان اینکه در این حماسه، کارزار و مبارزه هم مردم ایران بودند که پیروز شدند، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مردم پیروز میدان و صحنه بودند زیرا این انقلاب مردمی بوده و مردم این انقلاب را به رهبری امام راحل انجام دادند.

وی حضور مردم در صحنه های انتخاباتی، صحنه های هشت سال دفاع مقدس و سوم خرداد را یادآور رشادت های مردم ایران عنوان کرد و ادامه داد: مردم همیشه در صحنه با ایثار، فداکاری و ایستادگی توانستند خرمشهر و مناطق دیگری را از دست حزب بعث در شرایطی که از طرف همه قدرتمندان جهان حمایت می شد و تسلیحات مدرن در اختیارش می گذاشت آزاد سازند، لذا باز این مردم بودند که پیروز شدند و همیشه این مردم هستند که پیروز می شوند.

امام جمعه اهل سنت نقده در ادامه سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه عبادت خالق هستی و بهترین زمان برای رستگاری انسان مسلمان در دنیا و آخرت است.
وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای کسب رضای خداوند متعال برشمرد و گفت: انسان مسلمان در این ماه مبارک می تواند با بهره گیری از دستورات دینی و انجام فرائض دینی رضایت خالق را بدست آورد.

عربستان یک اسلام آمریکایی است

امام جمعه پیرانشهر گفت: سفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان نشان داد که عربستان یک اسلام آمریکایی و به طور کامل وابسته به آمریکا و اسرائیل است.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: رژیم پادشاهی عربستان که دیکتاتور، ضداسلام و ضدانسانیت است چگونه به خود اجازه داده از یک رئیس جمهوری که می خواهد دنیا را برهم زند دعوت کند برای اینکه با مسلمانان بجنگد و خاک مسلمانان را اشغال کند و دین را تضعیف کند.

وی متذکر شد: روشن است که دعوت عربستان از ترامپ برای سفر به این کشور مسلمان هدفی جز بحران‌سازی و ایجاد جنگ در منطقه ندارد.
محمودی اضافه کرد: امت های اسلامی باید در این زمینه راه را مشخص کنند و اجازه ندهند که چنین پادشاهی اینگونه مسلمانان را مورد بازی قرار دهد.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: خرید چند صد میلیارد دلاری اسلحه از آمریکا توسط عربستان، تنها برای کمک مالی به این کشور است و سودی برای منطقه ندارد.

وی در ادامه حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت را یادآوری کرد و گفت: مسئولان و افرادی که در این انتخابات برگزیده شدند، باید در راستای افزایش رفاه مردم بکوشند و تمام توان خود را در این خصوص به کار ببندند.

حفظ وحدت و تقویت روحیه انقلابی در جامعه از ضروریات است

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و ماندگاری آثار دوران انقلاب و دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و گفت: حفظ وحدت مهم ترین عامل برتری انسان ها است.

ماموستا یحیی اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار با فرماندهان، رزمندگان و هنرمندان و دست اندرکاران دفاع مقدس، دوران هشت ساله دفاع مقدس در کنار خسارت های مادی و انسانی، آثار مهمی برای امروز و آینده دارد، حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و ماندگاری انقلاب یکی از آثار آن دوران است و اگر آن حرکت جهادی و فداکارانه نبود، قطعاً روحیه انقلابی در معرض تهدید قرار می گرفت.

وی همچنین با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر این پیروزی را امداد و موهبت الهی دانست.

امام جمعه موقت مهاباد استقبال بیش از هفتاد درصدی مردم را درانتخابات نشانه پایه بندی به ارزش های اسلامی دانست و از این حضورحماسی مردم قدردانی کرد.

اسماعیلی مشارکت مردم را درانتخابات امسال پرشورعنوان کرد.
خطیب جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز افزود: این ماه بهترین فرصت برای خودسازی است و همه ما باید خود را برای حضور در این ماه مبارک، آماده کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از فضایل بیشمارآن بهره مند شویم.

مردم در رمضان از تقلید کشورهای بیگانه خودداری و به افق کشور خود عمل کنند

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از مردم خواست طبق دستورالعمل شرع عمل کنند.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مردم باید از تقلید کشورهای بیگانه خودداری و به افق کشور خود عمل کنند چون افق هر کشوری با دیگری متفاوت است.

وی با تاکید بر وحدت و همبستگی بین مسلمانان تصریح کرد: در حالی که می دانیم کسی که از جماعت مسلمانان فاصله بگیرد و جدا شود خسارت و زیان آشکاری خواهد دید لذا دلیل تفرق و از هم جدایی و از هم پاشیدگی چیست؟

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ ادامه داد: کسی که از جماعت مسلمانان یک وجب فاصله بگیرد بر رسوم جاهلیت مرده است پس در مورد جماعت خود از خدا بترسید و از آن متفرق نشوید.

وی با بیان اینکه انسان خوشبخت کسی است که شرم و حیا و نماز و روزه را سرمایه خود قرار دهد اضافه کرد: تمام انبیا در دعوت انسان ها به سوی خدا مسیر واحدی را پیموده اند و دعوت به سوی خدا مستلزم بصیرت و آگاهی است.

بالقچی به آزادسازی خرمشهر نیز اشاره و اذعان کرد: انقلاب اسلامی مرهون فداکاری های شهدا بوده و هست، ملت ما دلاوری های آنها را فراموش نخواهند کرد و یاد آنها را گرامی می داریم.

وی گفت: تلاش برای حفظ امنیت کشور و پاسداری از مرز و بوم تجدید میثاق با شهدا، ادامه راه شهدا، وظیفه ملی و انسانی است.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر، خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی که همواره در پیشبرد و تحقق اهداف جمهوری اسلامی پیشقدم بودند در انتخابات اخیر نیز با وحدت کلمه حماسه آفریدند و نقشه شوم دشمنان را به هم زدند.

حضور مردم در انتخابات لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری بود

امام جمعه موقت بوکان گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ٢٩ اردیبهشت لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری بود و مردم با حضور خود با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کردند.

ماموستا ملاعباس احمدی در خطبه های نماز جمعه بوکان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: منتخبان مردم باید به منظور اهداف نظام، رهبری و مردم گام بردارند.

وی منتخبان باید با همفکری برای آبادانی کشور، شهر و روستای خود تلاش و کمبودهای سطح شهر را با برنامه ریزی درست رفع کنند.

عباسی با بیان اینکه شرکت گسترده مردم در انتخابات موجب تقویت امنیت ملی کشور شد، تاکید کرد: منتخبان مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید قدردان مردم باشند.

خطیب جمعه بوکان اظهار داشت:  ادامه داد: مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای نماد همبستگی میان ملت و حاکمیت بود و به طور قطع این حضور موجب تقویت امنیت ملی و اقتدار روزافزون نظام خواهد شد.

عباسی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فواید روزه گرفتن گفت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان نه تنها از نظر پزشکی دارای فواید است موجب طراوات روح می شود.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان افرادی که دارای توانای مالی هستند باید دست نیازمندان را گرفته و آنها را فراموش نکنند.

شرکت مردم در انتخابات پاسخ به یاوه گویی های دشمنان بود

امام جمعه موقت سردشت با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از این حضور آگاهانه قدردانی کرد.

ماموستا فقیه امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مردم فهیم ایران با شرکت گسترده خود در انتخابات یک حماسه بزرگ را رقم زدند.

وی شرکت کم نظیر مردم در این دوره از انتخابات را پاسخ به یاوه گویی های دشمنان دانست.

امام جمعه موقت سردشت با بیان اینکه ماه رمضان، ماه مغفرت و رحمت الهي براي مسلمانان است، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی است.

امینی اضافه کرد: ماه رمضان ماه درنگ و تفکر در آیات الهی است و مسلمانان باید از ظرفیت روزه‌داری در جهت خواندن قرآن و بکاربستن آیات الهی در زندگی خود نیز نهایت استفاده را ببرند.

حضور مردم در انتخابات دلبستگی آحاد مردم به نظام را ثابت کرد

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: حضور با شکوه و حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت دلبستگی آحاد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثابت کرد.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: بی‌گمان حماسه‌ای که امروز با عزم مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی رقم خورد بر افتخارات این مرزوبوم افزود و نمایان ساخت پشتیبانی مردمی، سرمایه انقلاب اسلامی است که یقیناً مایه مباهات همه دست‌اندرکاران و خادمان اجرایی نیز است.

وی افزود: توان و اقتدار ایران اسلامی از حضور مردم در صحنه حاصل می شود، مسئولان باید به توانای نیروهای داخلی ایمان بیاورند و با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به توسعه و پیشرفت کشور دست یابند.

بیضاوی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، پیوند مجدد خلق با خالق و ماه استغفار و طلب مغفرت است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: ماه رمضان ماه نزول جامع ترین وسیله هدایت بشر است و مواهب الهی ماه رمضان قابل شمارش نیست.

وی افزود: یکی از برکات مهم ماه مبارک رمضان وظیفه مهم روزه داری است که در کنار برکات بی شمار دیگر این ماه جلوه ویژه ای دارد.
https://taghribnews.com/vdch6wnix23n-id.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی