تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 233084

رایزنی وزرای خارجه ایران و اوکراین در تهران

وزیر امور خارجه کشورمان و همتای اوکراینی وی پیرامون راه‌های تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.
رایزنی وزرای خارجه ایران و اوکراین در تهران
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "دکتر محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "پاولو کلیمکین" همتای اوکراینی وی امروز در دیداری پیرامون راه‌های تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.
 
دکتر محمد جواد ظریف وزیـر امور خارجه با ارزیابی مناسبات دو کشور اظهار داشت: روابط دوجانبه روند طبیعی و رو به جلو دارد و سفر هیأت اقتصادی اوکراین به جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز مناسبی دارد و زمینه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی و صنعتی دو کشور را فراهم کرده است.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین چشم انداز ناشی از توافق برجام تعاملات بانکی و مالی خاطرنشان ساخت: آثار توافق برجام، نتایج خوبی را برای پیشرفت امور تعاملات مالی بین شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور را تسهیل می‌ کند.
 
دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری دوجانبه تهران – کیف در زمینه‌های آموزشی عالی، علمی، فن آوری، انرژی، تجهیزات نیروگاهی و انرژی‌های تجدید پذیر، کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با افزایش رایزنی‌های مقامات فیمابین و فراهم شدن تسهیلات روان روادیدی برای صاحبان صنایع و تجار، بتوانیم زمینه‌های ارتقای مناسبات دو کشور را فراهم ساخت.
 
دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به همکاری‌های چند جانبه و بین‌المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در زمینه مجامع بین‌المللی و مبارزه با مواد مخدر و جنایات سازمان یافته می‌توانند همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه سازنده‌ای داشته باشند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های همکاری‌های فرهنگی و توریسم و تبادل پیرامون میراث فرهنگی و در بخش‌های علمی و تبادل اساتید ابراز امیدواری کرد که مراودات در این زمینه شاهد تحرک بیشتری باشد.
 
دکتر ظریف همچنین آخرین دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران پیرامون عراق، سوریه و یمن را تبیین کرد.
 
" پاولو کلیمکین" وزیر امور خارجه اوکراین هم با اشاره به روابط متین بیش از دو دهه بین دو کشور اظهار داشت: ما علاقمندیم روابط و مناسبات دو کشور را در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی و با افزایش رایزنی‌های بین مقامات دو کشور گسترش دهیم.
 
وزیر امور خارجه اوکراین با تشریح راه‌های ایجاد تسهیلات کنسولی آسان تر خواهان افزایش رایزنی بین مقامات کنسولی وزارت خارجه دو کشور برای یافتن راه کارهای جدید فراروی دو کشور شد.
 
 "پاولوکلیمکین" با تشریح ظرفیت‌ها و تجربیات فراوان و متنوع اوکراین اظهار داشت: اوکراین در زمینه‌های صنایع نیروگاهی، هوانوردی، انرژی تجدید پذیر و انرژی اتمی صلح آمیز، تبادل دانشجو و اساتید ظرفیت‌های شایسته ‌ای برای تبادل با مؤسسات ایرانی دارد و اوکراین علاقمند است در این زمینه‌ها در چهارچوب فعال سازی کمیسیون مشترک اقتصادی گام‌های جدیدی را احیا کند.
 
وزیر امور خارجه اوکراین گزارشی از آخرین تحولات توافق مینسک و نقطه نظرات کشورش پیرامون آخرین تحولات آزادی زندانیان اوکراین و روسیه و چگونگی رفع موانع بر سر راه توافق مینسک را تبیین کرد.
https://taghribnews.com/vdch6xnik23nxvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی