تاریخ انتشار۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 231987

82 کشته و زخمی در درگیری و بمب گذاری در لیبی

در انفجار خودرو بمب گذاري شده نيروهاي دولت وحدت ملي در لیبی و درگیری این نیروها با داعش ‌32 تن کشته و 50 نفر زخمي شدند.
82 کشته و زخمی در درگیری و بمب گذاری در لیبی
32 نفر از اعضاي نيروهاي دولت وحدت ملي ليبي چهارشنبه براثر انفجار خودرو بمب گذاري شده و درگيري با گروه تکفيري صهيونيستي داعش در 60 کيلومتري غرب سرت کشته شدند.

اين درگيري ها درفاصله نه چندان دوري از ابوقرين ، شهري در 130 کيلومتري غرب سرت به وقوع پيوست .

پيشتر مقامات ليبيايي از کشته شدن 18 نفر و زخمي شدن 20 نفر در انفجار و درگيري ها در اين کشور خبرداده بودند.

نيروهاي دولت وحدت ملي ليبي اين شهر را سه شنبه از داعش بازپس گرفتند. 

يکي از مقامات مرکز خبری نيروهاي دولت وحدت ملي ليبي که وارد مبارزه با داعش شده اند اعلام کرد :« آمار چهارشنبه ،‌32 کشته و 50 زخمي در درون نيروهاي دولت وحدت ملي در درگيري ها و در انفجار خودرو بمب گذاري شده است.»

بنابراعلام صفحه فيس بوک اين مرکز مطبوعاتي ،‌انفجار خودرو بمب گذاري شده در روستاي بويرات الحسون در حدود 60 کيلومتري غرب سرت که پايگاه داعش محسوب مي شود، به وقوع پيوست.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از طرابلس ، نيروهاي دولت وحدت ملي ليبي اعلام مي کنند چهارشنبه موفق شده اند کنترل اين روستا را پس از وادار کردن تروريستهاي داعش به خروج از ابوقرين در روز سه شنبه ، به دست گيرند.

نيروهاي دولت وحدت ملي و نيروهاي دولت رقيب مستقر در شرق کشور که طرفدار ژنرال حفتر است ،‌وارد مسابقه سرعتي شده اند تا نخستين کساني باشند که حمله براي بيرون راندن داعش را از پايگاه اين گروه در سرت ( واقع در 400 کيلومتري شرق طرابلس )‌ آغاز مي کنند.

جامعه بين المللي به اين رقابت ديده منفي دارد و بر اين عقيده است که اين کار تلاش هاي ضد داعش در ليبي را با خطر مواجه مي کند.
 
https://taghribnews.com/vdch6zniq23nxwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی