تاریخ انتشار۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 268725

شیخ عیسی قاسم به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد/ ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه:محاکمه شیخ عیسی قاسم ظالمانه و غیرقابل قبول است

دادگاه جنایی بحرین امروز یکشنبه با صدور حکمی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد.
شیخ عیسی قاسم به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد/ ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه:محاکمه شیخ عیسی قاسم ظالمانه و غیرقابل قبول است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع بحرینی اعلام کردند که "آیت‌الله شیخ عیسی قاسم" از سوی دادگاه آل‌خلیفه به یک سال حبس و پرداخت 100 هزار دینار جریمه محکوم شده است؛ همچنین حکم زندان آیت‌الله عیسی قاسم به مدت سه سال تعلیق شده است.

دادگاه جنایی بحرین به رغم جلسات قبل که ساعت 10 برگزار می شد، جلسه امروز محاکمه شیخ عیسی قاسم را رأس ساعت 8 برگزار کرد.

روزنامه های بحرینی با اشاره به برگزاری جلسه امروز دادگاه شیخ عیسی قاسم به تأخیر در برگزاری آن طی دو جلسه گذشته اشاره کردند.

جنبش ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم و محاکمه مذهب شیعه ظالمانه است؛ این جنبش افزود: حکم شیخ عیسی قاسم غیرقابل قبول و غیر قانونی است.

ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین افزود: ما همراه با مردم کشورمان از طریق تشدید رویکردهای اعتراضی، با این حکم ظالمانه مقابله خواهیم کرد تا رژیم فاسد آل خلیفه بفهمد که جنایتی علیه دین و اعتقادات مرتکب شده است.

محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به بهانه پولشویی و اجرای فریضه خمس با محکومیت های داخلی وخارجی مواجه شد؛ علمای بحرین محاکمه رهبر شیعیان بحرین را تحریک احساسات شیعیان ومحاکمه مذهب شیعه و نادیده گرفتن حقوق شهروندی دانستند.

بحرین طی روزهای گذشته صحنه صدها تظاهرات و راهپیمایی در مخالفت با محاکمه آیت‌الله قاسم بود؛بیش از 100 دانشمند دینی پاکستان با امضای طوماری همبستگی خود را با شیخ عیسی قاسم اعلام کردند.
 
https://taghribnews.com/vdchi6nim23n-qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی