تاریخ انتشار۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 202826

رد درخواست عربستان برای قطع ارتباط با ایران

درپی اتهام زنی عربستان به ایران یک روزنامه چاپ لندن نوشت پس از کشف و ضبط مقادیر زیادی اسلحه درکویت، عربستان و اعضای شورای همکاری از این کشور خواسته‌اند روابط خود با ایران را قطع کند اما کویت نپذیرفته است.
رد درخواست عربستان برای قطع ارتباط با ایران

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از روزنامه "رای الیوم" چاپ لندن، عربستان سعودی و برخی دیگر از اعضای شورای همکاری با متهم کردن ایران در دست داشتن در این ماجرا، از کویت خواسته‌اند روابط خود را با ایران قطع کند اما کویت با این درخواست مخالفت کرده است.

وزارت کشور کویت پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود محموله ای شامل مهمات و سلاح را در خانه‌ای نزدیک مرز عراق
کشف کرده اما همان روز رسانه‌های کویتی در اظهار نظری متناقض مدعی شدند این محموله از طریق عراق برای گروه‌های مورد حمایت ایران درکویت، به این کشور فرستاده شده است. برخی رسانه های دیگر نیز ادعا کردند این محموله مستقیم از ایران به کویت فرستاده شده و انگشت اتهام کشورهای عربی به سمت ایران و حزب‌الله نشانه رفت.

 درپی اعلام این ادعا، موج تبلیغات ضد ایرانی بزرگی در مطبوعات خلیج فارس بخصوص درکویت آغاز شد و برخی کویت را به مماشات با ایران متهم کردند.

این موج ضد ایرانی به جایی رسید که «احمد جارالله» سردبیر روزنامه کویتی «السیاسه» که سیاست ضد ایرانی و ضد مقاومت دارد، و همچنین روزنامه «القبس» این کشور در گزارشی به قلم «محمد عبدالمحسن المقاطع»، خواستار تشدید مواضع سیاسی کشورهای عربی علیه ایران شدند و از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواستند تا سفر ایشان را از تهران خارج کنند.

پیشتر نیز مقامات برخی کشورهای حوزه خلیج فارس ازجمله بحرین و عربستان با ادعای ساختگی و انتشار تصاویر سلاح و مهمات مدعی شده بودند که ایران در بحران منطقه نقش دارد اما مقامات کشورمان با رد هرگونه دخالت در ماجرا، این توطئه را ساخته و پرداخته حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی عنوان کردند. 
 
https://taghribnews.com/vdchiini-23nv6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی