تاریخ انتشار۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 292421

​تأسیس کمیته مشترک وزارت امور خارجه و مجمع تقریب مذاهب اسلامی در راستای گسترش فرهنگ تقریبی

تنا - اختصاصی
مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از تأسیس کمیته مشترک وزارت امور خارجه و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای گسترش فرهنگ تقریبی، در دیدار آیت الله اراکی و دکتر ظریف، خبر داد.
​تأسیس کمیته مشترک وزارت امور خارجه و مجمع تقریب مذاهب اسلامی در راستای گسترش فرهنگ تقریبی
حجت الاسلام و المسلمین "سید عبدالله حسینی" مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در امور ساماندهی منادیان تقریب، در گفتگو با خبرنگار تقریب، با اعلام برگزاری جلسه مشترک شورای معاونین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: این جلسه مشترک صبح امروز (سه شنبه 16 آبان) در محل وزارت امور خارجه با حضور دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شد.
 
وی افزود: در این جلسه مشترک ابتدا آیت الله اراکی با تشکر از وزارت امور خارجه برای تشکیل این جلسه، بر مشترکات اهداف دو نهاد تأکید و لزوم تعامل و همکاری های دو نهاد را گوشزد کرد.
 
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: آیت الله اراکی همچنین با تأکید بر اهمیت وحدت رویه و همکاری های متقابل با توجه به مشکلات جهان اسلام به خصوص از سوی گروه های تکفیری و خطر بروز اختلاف در بین امت اسلامی، آمادگی هرگونه همکاری با وزارت خارجه را برای گسترش اندیشه های تقریبی در جهان اسلام اعلام کرد.
 
مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  افزود: آیت الله اراکی در این دیدار با ارائه گزارشی در مورد اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جهان، به برگزاری کنفرانس های متعددی که در طول 6 ماه گذشته از سوی مجمع تقریب مذاهب برگزار شده و همچنین به سفرهای دبیرکل مجمع به مناطق مختلف جهان برای گسترش فرهنگ تقریبی، اشاره کرد.
 
به گفته حجت الاسلام حسینی، آیت الله اراکی در این جلسه همچنین بر تشکیل کمیته مشترکی برای پیگیری اقدامات مشترک وزارت امور خارجه و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد و پیشنهاداتی را مبنی بر تشکیل مجامع محلی تقریبی و اتحادیه های صنفی تقریبی در کشورهای مختلف جهان و همچنین اعزام منادیان تقریب به کشورهای مختلف مطرح کرد.
 
مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دکتر ظریف نیز ضمن تشکر از برگزاری چنین نشستی، از تشکیل کمیته مشترک استقبال کرد و با اذعان به اهمیت فعالیت های مجمع تقریب مذاهب اسلامی، همکاری های مشترک بین دو نهاد را خواستار شد و بر فعالیت های میدانی در جهت ایجاد وحدت در کلیه فرق جهان اسلام ترغیب کرد.
 
وی در پایان تأکید کرد: با تأسیس این کمیته مشترک، فعالیت های مشترک هر دو نهاد برای گسترش فرهنگ تقریبی در جهان آغاز شد.
 
تهیه و تنظیم مصاحبه: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdchiiniz23nwkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی