تاریخ انتشار۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 275123
آیت الله اراکی در همایش رویش فرهنگ در مشهد:

ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از ارکان مهم نظام اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از ارکان مهم نظام اسلامی برشمرد و تاکید کرد: همان طور که اسلام، دفاع از هر مظلوم را واجب شرعی و اظهار عجز در مقابل دشمنان را نهی کرده، استکبارستیزی را رکن مهم نظام اسلامی قرار داده است.
ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از ارکان مهم نظام اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در مشهد مقدس به سر می برد شامگاه پنج شنبه، در همایش رویش فرهنگ با موضوع "اصول کلی تعامل سیاسی با بیگانگان در نظام اسلامی" در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی گفت:  دین مبین اسلام، اظهار عجز در مقابل دشمنان را نهی کرده همان طور که در قرآن کریم آیاتی بسیاری پیرامون این موضوع بیان شده، کسی که این کار را انجام دهد از دایره ایمان خارج شده است.
 
وی افزود: ما بر اساس مبانی دین اسلام به مبارزه همیشگی با ظلم و ستم و پرهیز از ظلم و ستم و نیز ستیز با ظالمان و ستمگران و سکومت نکردن در برابر آنان فراخوانده شده ایم.
 
آیت الله اراکی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از ارکان مهم نظام اسلامی برشمرد و افزود: از نظر اسلام دفاع از هر مظلومی واجب شرعی بر مسلمانان شمرده شده است و در نتیجه با این اصل، دایره شمول کسانی که باید منافع شان را در ارتباط با قدرت های جهانی در نظر گرفت، گسترده تر شده و مظلومان غیر مسلمانان مظلوم را نیز شامل می شود .
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: براساس قرآن کریم مسلمان، عزیز بوده و کافر حق تسلط بر آنان را به هیچ نحوی از انحاء نخواهد داشت؛ بنابراین، حکومت اسلامی موظف است همه راه هایی را که به سلطه کفار و قدرت های استکباری بر مسلمانان منجر می شود، مسدود کند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به آیه 141 سوره انبیا که درباره عزت اسلام است، گفت: این آیه که اندیشمندان مسلمان از آن قاعده ای به نام قاعده «نفی سبیل» استخراج کرده اند در سیاست خارجی بسیار مورد توجه بوده و دولت و نظام اسلامی موظف است در برخورد با قدرت هایی که برای به چنگ آوردن منافع مسلمانان نقشه می کشند همه تلاش خویش را برای در امان ماندن از راه نفوذ یا اصطلاحا سبیل بیگانگان و قدرت ها به کار بندد.
 
وی با بیان اینکه تکلیف گرایی یکی از محورهای مهم تعیین نوع رابطه با کشورهای دیگر می باشد، افزود: تکالیف و وظایف دینی باید مدنظر باشد که بر این اساس لازم است دولت و نظام اسلامی در ارتباط با قدرت های بیگانه، مصلحت و جهات خیر ارتباط را در نظر گرفته و همه جوانب مثبت و منفی آن را بررسی کرده و آن گاه مصلحت را شناسایی کرده و بر اساس آن نوع رفتار معین گردد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه گسترش عدالت در جهان از تکالیف دولت و نظام اسلامی است، افزود: اصل تلاش در اقامه عدل، عدل جهانی حکومت امام زمان (عج) است و بر همین اساس، نظام اسلامی در برابر اقامه عدل در جهان مسئول است ، زیرا معنای دیگر دین نظام زندگی و تلاش دین اسلام، زندگی بهتر برای بشر است.

 
https://taghribnews.com/vdchimnix23nqzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی