تاریخ انتشار۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 279020
آیت الله اراکی در نماز جمعه خمین:

قیام امام خمینی(ره) و خیزش عظیم مردم ایران تحول بزرگی در جهان به وجود آورد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: قیام امام خمینی(ره) و خیزش عظیم مردم ایران به رهبری امام راحل تحول بزرگی در سراسر جهان به وجود آورد.
قیام امام خمینی(ره) و خیزش عظیم مردم ایران تحول بزرگی در جهان به وجود آورد
 به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در جمع نمازگزاران جمعه خمین با بیان قیام امام خمینی(ره) و خیزش عظیم مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) تحول بزرگی در سراسر جهان به وجود آورد، اظهار داشت: اولین اثر این بود که دین را در سراسر جهان زنده کرد؛ مردم جهان دید جدیدی نسبت به دین پیدا کردند و دین در نزدم جهانیان حیات تازه یافت.
 
وی افزود: دومین اثر این بود که دین اسلام به ویژه تشیع را در جهان زنده کرد و امروز تشیع به عنوان دین دعوت به وحدت، عدالت گری و دین ستیز با ظلم مطرح می شود؛ اگر امروز نام محمد(ص) و آل محمد(ص) در سراسر جهان زنده است به برکت امام راحل و انقلاب اسلامی است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: سوم اینکه در همه جای جهان دین به عنوان یک نظام زندگی مطرح گردید و امام دین را به عنوان نظام زندگی در جامعه بشری زنده کرد لذا دین از گوشه معابد بیرون آمد و به صحنه سیاست و زندگی مردم وارد شد.  
 
وی با بیان اینکه اصل دین سیاست است، اظهار داشت: اصل دین این است که فرمانروایی از آن کیست و فرمانروایی جامعه باید چگونه باشد.
 
آیت الله اراکی افزود: در دین اسلام تنها خدای متعال فرمانروا است و لذا فرمانروا باید به وسیله خداوند متعال تعیین گردد که رسول اکرم(ص) به عنوان بزرگترین فرمانروای الهی بر کل جامعه بشر است و بعد از ایشان ائمه اطهار(ع) فرمانروا هستند و در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز فرمانروایی ادامه دارد و فقهای عادل این مسئولیت بزرگ را بر عهده دارند.
https://taghribnews.com/vdchiwniv23nqvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی