>> تظاهرات ضد دولتی در 19 شهر ترکیه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 199029

تظاهرات ضد دولتی در 19 شهر ترکیه

هزاران نفر از مردم ترکیه در واکنش به حمله تروریستی روز دوشنبه در شهر مرزی سوروچ ترکیه، این جنایت تروریستی را محکوم کردند.
تظاهرات ضد دولتی در 19 شهر ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در پی حمله تروریستی در شهر مرزی سوروچ ترکیه، هزاران نفر از مردم این کشور در 19 شهر با برپایی تظاهرات و سر دادن شعار علیه گروه تروریستی داعش و حزب عدالت و توسعه، این حمله را محکوم کردند.

در این تجمعات اعتراض آمیز که از دوشنبه شب آغاز شده است،  تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه را همکار گروه داعش توصیف کردند.

در استانبول هزاران تن با تجمع در میدان "گالاتاسرای" حمله تروریستی سوروچ را محکوم کردند. پلیس استانبول برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز فلفل و خودروهای آب پاش استفاده کرد.

تظاهرکنندگان در آنکارا نیز به سوی دفتر مرکزی حزب عدالت و توسعه راهپیمایی کردند؛ نیروهای پلیس با ایجاد موانع، از حرکت تظاهرکنندگان به سوی دفتر مرکزی حزب عدالت و توسعه جلوگیری کردند .

در دیاربکر بزرگترین شهر کرد نشین ترکیه نیز هزاران نفر با سردادن شعارهایی علیه داعش و حزب عدالت و توسعه تظاهرات کردند.

در شهرهای ازمیر ، کارس، اسکی شهر، آدانا، مرسین، وان، آنتاکیا، مانیسا، آک حصار، بورسا، ماردین، دنیزلی، میدیات، بیتلیس، آنتالیا ، تارسوس نیز هزاران نفر در اعتراض به این حمله تروریستی، تظاهرات کردند.

روز دوشنبه در حمله تروریستی به یک مرکز فرهنگی در شهر مرزی سوروچ 31 تن کشته و بیش از 80 تن زخمی شدند؛ کشته شدگان، اغلب جوانانی بودند که برای کمک به کردهای جنگ زده شهر کوبانی در سوریه کمک رسانی می کردند.
https://taghribnews.com/vdchiwnzw23nwvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی