تاریخ انتشار۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 283025

افزایش فروش تسلیحات انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر

فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر، در 22 ماه عمر دولت کنونی 5 میلیارد پوند نسبت به قبل افزایش یافته است.
افزایش فروش تسلیحات انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فروش تسلیحات انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر از انتخابات سراسری گذشته انگلیس تا کنون 5 میلیارد پوند افزایش یافته است.
 
به نوشته روزنامه گاردین، طی 22 ماه گذشته بعد از اینکه حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری بریتانیا پیروز شد، فروش تسلیحات به حکومت‌های سرکوب‌گر دو برابر شده است.
 
این افشاگری‌ها پیش از نمایشگاه بین المللی تسلیحات و تجهیزات بین المللی لندن که کشورهایی شامل مصر، قطر، کنیا، بحرین و عربستان سعودی در  آن شرکت دارند، انجام شد.
 
مخالفان فروش تسلیحات در بریتانیا از دولت خواستند فروش سلاح به کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متوقف کند.
 
عربستان سعودی مشتری تاریخی تسلیحات و تجهیزات نظامی بریتانیا بوده‌ اما افزایش فروش تسلیحات به کشورهای دیگر نشان می‌دهد، دولت انگلیس به سیاست خود برای اشتغال‌زایی در صنعت دفاعی این کشور که 55 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده، اهمیت می‌دهد.
 
کمپین مخالف فروش تسلیحات در انگلیس گفت لندن به ظالم‌ترین و مستبدترین حکومت‌های جهان تسلیحات می‌فروشد و این نشان می‌دهد دولت انگلیس از این حکومت‌ها حمایت نظامی و سیاسی می‌کند.
https://taghribnews.com/vdchixnim23n6vd.tft2.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی