تاریخ انتشار۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۹
کد مطلب : 261128

جمهوری اسلامی ایران رئیس گروه 77 شد

جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که در وین برگزار شد، رسماً به‌ عنوان رئیس گروه 77 در سال 2017 میلادی انتخاب‌ گردید.
جمهوری اسلامی ایران رئیس گروه 77 شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در مراسمی که روز جمعه در دفتر سازمان ملل در وین و با حضور رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر و تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد، "رضا نجفی" سفیر و نمایندۀ دائم ایران نزد سازمان ملل در وین به‌ عنوان رئیس گروه 77 به مدت یک سال انتخاب شد.

نجفی در سخنانی در این مراسم ضمن قدردانی از اعتماد کشورهای عضو برای انتخاب ایران به ‌عنوان رئیس گروه 77، بر دفاع از اصول، منافع، ارزش‌ها و اهداف گروه تأکید کرد.

نمایندۀ ایران در دفتر سازمان ملل ضمن تشریح اهداف و اولویت‌های گروه 77 در حوزۀ مباحث سازمان توسعۀ صنعتی ملل متحد، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاهدۀ منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای، اهمیت ارتقای همکاری و مساعدت فنی به کشورهای در حال‌ توسعه را خاطرنشان ساخت.

نجفی در این سخنان همچنین بر ضرورت گسترش همکاری‌های بین‌المللی به‌ ویژه همکاری‌های جنوب –جنوب (کشورهای در حال توسعه) تأکید کرد.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لی یونگ، مدیرکل سازمان توسعۀ صنعتی ملل متحد، لاسینا زربو، مدیر اجرایی معاهدۀ منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای و جان لاک لمباهیو، مدیر روابط عمومی دفتر سازمان ملل در وین، از جمله مقامات حاضر در این مراسم بودند.

گروه 77 که در سال 1964 با هدف پیگیری بحث‌های اقتصادی و توسعه در عرصه بین‌المللی تشکیل شد، هم‌اکنون با 134 عضو، بزرگ‌ترین مجموعۀ بین‌المللی کشورهای در حال‌توسعه و از جمله گروه‌های مهم و تأثیرگذار در مباحث و مذاکرات سازمان ملل به‌ویژه در زمینهٔ مسائل توسعه‌ای به شمار می‌آید.

این گروه نقش مهمی در تبیین و پیشبرد مواضع و اولویت‌های کشورهای در حال‌ توسعه و همکاری‌های جنوب – جنوب بر عهده دارد.
 
https://taghribnews.com/vdchizni623n-zd.tft2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی