تاریخ انتشار۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 211420

رسانه ها، پل ارتباطی جوامع سنی و شیعه هستند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید استان گلستان، با اشاره به روابط خوب بین اهل سنت و تشیع در این استان،حضور برادران و خواهران شیعی در مراسم عزاداری جانباختگان سنی فاجعه منا را دلیل روشنی بر این همبستگی برشمرد.
رسانه ها، پل ارتباطی جوامع سنی و شیعه هستند
"محمد علی طالع زاری" معاون فرهنگی اجتماعی و امور اجتماعی بنیاد شهید استان گلستان، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزایها در گفتگو با خبرگزاری تقریب(تنا)، گفت: استان گلستان با تقدیم چهار هزار شهید و 13 هزار جانباز و 1176 آزاده به عنوان استانی شناخته شده که در هشت سال دفاع مقدس، برای شکوفایی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران، خون داده است.

وی افزود: تقدیم 520 شهید ترکمن اهل سنت، این پیام را می رساند که اهل سنت نیز برای حفظ امنیت کشور، در کنار اهل تشیع جنگیده اند و اکنون نیز دست در دست هم شکوفایی و امید را به مردم استان هدیه کرده اند.

معاون بنیاد شهید استان گلستان با اشاره به روابط خوب بین اهل سنت و شیعه در استان گلستان، گفت: در فاجعه منا که بیشتر جانباختگان استان گلستان از اهل تسنن بودند، خواهران و برادارن شیعی درمراسم عزاداری این عزیزان حضور داشتند و با آنان همدلی کردند.

طالع زاری درباره نقش رسانه ها در تقویت تقریب بین مذاهب، گفت: رسانه ها، سلاطین واژگان هستند و خاصیت هویت بخشی دارند، برای اینکه جوامع شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی خوبی داشته باشند، رسانه هم باید در خدمت این اتحاد و همدلی باشد، رسانه ها پل ارتباطی بین جوامع سنی و شیعه هستند و می تواند با تولید محتوا و واژگانی که در خدمت این تعاملات باشد، هرچه بیشتر در مسیر تقریب بین مذاهب گام بردارند.
https://taghribnews.com/vdchizniv23nzkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی