تاریخ انتشار۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 241229

پاکسازی حلب به شکست نهایی گروههای تروریستی منجر می شود

هانی زاده با اشاره به اینکه شهرحلب نقطه اوج بحران سوریه است، گفت: پیشرویهای ارتش سوریه و محور مقاومت در این شهر، موجب خواهد شد که ارتباط گروهکهای تروریستی در شمال و جنوب سوریه قطع شود و در نهایت آزادسازی این شهر به شکست کامل گروههای تروریستی منجر می شود.
پاکسازی حلب به شکست نهایی گروههای تروریستی منجر می شود
"حسن هانی زاده" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار تقریب در مورد عملیات آزادسازی حلب و تأثیر آن در آینده سوریه گفت: شهر استراتژیک حلب در واقع نقطه اوج بحران سوریه تلقی می شود و آزاد سازی کامل این شهر می تواند به شکست نهایی گروهکهای تروریستی منجر شود و بحران 64 ماهه سوریه را به پایان برساند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حلب در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه قرار دارد، پیشرویهای ارتش سوریه و محور مقاومت و تنگ تر کردن حلقه محاصره این شهر موجب خواهد شد که ارتباط گروهکهای تروریستی در شمال و جنوب سوریه قطع شود.

هانی زاده خاطر نشان کرد: به اعتبار اینکه حلب چهار راه بین المللی سوریه است و شمال و جنوب این کشور را به هم مرتبط می کند، بنابراین هر نیرویی که بر شهر حلب مسلط شود، می تواند بر نیمی از کشور سوریه تسلط داشته باشد؛ به همین دلیل شهر حلب هم برای دولت سوریه و هم برای گروههای تروریستی اهمیت استراتژیک زیادی دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ارتش سوریه طی روزهای گذشته به پیشرویهایی در قسمت جنوب و شرق حلب دست پیدا کرد و هم اکنون بیش از 700 نفر از نیروهای داعش در محاصره ارتش و حزب الله قرار  دارند؛ از سوی دیگر، گروهکهای تروریستی تمام توان خود را بر این گذاشته اند که محاصره شهر حلب را بشکنند که تا کنون موفق نشده اند.

حسن هانی زاده تأکید کرد: آزاد سازی شهر حلب می تواند نقطه تعیین کننده ای در سرنوشت دولت و ملت سوریه باشد و اگر طی روزههای آینده حلب آزاد شود، قطعا شطرنج نظامی و سیاسی سوریه تغییر خواهد کرد.

وی افزود:تاکنون وضعیت حلب به گونه ای بوده است که نیروهای مسلح سوریه با هماهنگی نیروهای حزب الله توانسته اند، شهر حلب را به محاصره کامل درآورند و به همین دلیل به نظر می رسد که طی روزهای آینده دولت و نیروهای مسلح سوریه خواهند توانست بر بخشهای مهمی از حلب تسلط پیدا کنند و این شهر را به طور کامل پاکسازی کنند.

هانی زاده در مورد حضور مستشاری ایران در سوریه هم گفت: طرح آزاد سازی حلب برگرفته از طرح آزادسازی خرمشهر در سال 1361 است و با توجه به اینکه طرح درخشان و موفقیت آمیز محاصره شهر خرمشهر منجر به آزاد سازی این شهر شد، اکنون نیروهای مسلح سوریه و حزب الله با استفاده از تجربه های فرمانده هان ایرانی در حال پیاده سازی همان تاکتیک آزاد سازی خرمشهر در حلب هستند و قطعا همکاری و هماهنگی مشاوران نظامی ایران با نیروهای سوریه و حزب الله تا پاکسازی کامل شهر حلب ادامه خواهد یافت، زیرا پاکسازی این شهر مناطق وسیعی از شمال سوریه را به لحاظ امنیتی تأمین خواهد کرد.

وی در مورد سفر آقای "علاء الدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوریه و دیدار با مقامات این کشور هم اظهار داشت: اقای بروجردی در سفر به سوریه و دیدار با مقامات سوری از جمله "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور بار دیگر بر حمایت کامل ایران از دولت و ملت سوریه برای مقابله با گروهکهای تروریستی تأکید کرد.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: سیاست ایران در خصوص بحران سوریه و محور مقاومت همواره سیاست ثابتی بوده و تغییری در آن به وجود نیامده است؛ لذا ایران از دولت و ملت سوریه برای خروج از بحران فعلی حمایت خواهد کرد.

گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی
 
https://taghribnews.com/vdchizniw23nkid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی