تاریخ انتشار۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 231329

تظاهرات مردم یمن علیه اشغالگری آل سعود

هزاران نفر از مردم صنعا، پایتخت یمن، علیه اشغالگری رژیم آل سعود و حملات مرگبار عربستان در این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات مردم یمن علیه اشغالگری آل سعود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، مردم یمن بعدازظهر جمعه با تظاهرات درخیابان‌های صنعا و محکوم کردن ورود اشغالگران آمریکایی به کشورشان شعارهای "مرگ بر امریکا" سردادند و حملات متجاوزانه عربستان سعودی را محکوم کردند.
 
بیش از یکسال از حملات مرگبار ائتلاف تحت امر عربستان سعودی به کشور یمن می‌گذرد. در این حملات عمدتاً مناطق مسکونی هدف قرار گرفته‎اند و بیش از 9 هزار و 500 نفر از جمله 4 هزار زن و کودک کشته و بیش از 16 هزار نفر زخمی شده‌اند.
 
تجاوز عربستان که موجب تخریب زیرساخت های کشور یمن شده است، گرسنگی و فقر را در این کشور به شدت گسترش داده است.
 
سازمان ملل متحد پنجشنبه (23 اردیبهشت) با هشدار درباره وضعیت حاد امنیت غذایی در یمن در بحبوحه حملات بی‌امان سعودی‌ها اعلام کرد، در صورتی که منابع مالی بیشتر برای رسیدگی به این مساله تامین نشود این بحران وخیم‌تر می‌شود.
 
در حملات عربستان که با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله صورت می‌گیرد، از تسلیحات ممنوعه از جمله بمب‌های خوشه‌ای استفاده شده است.
 
ریاض همچنین بارها به بمباران اهداف غیرنظامی به جای هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی از جمله القاعده در یمن متهم شده است.
 
این در حالی است که ایالات متحده امریکا به عنوان حامی ائتلاف عربستان سعودی در تجاوز به کشور فقیر یمن، در ماه گذشته نیروهای خود را در سکوت رسانه‌ای به یمن اعزام کرده است.
 
حتی رسانه‌های غربی نیز اذعان کرده‌اند حمایت امریکا از تجاوز سعودی به یمن منجر به قدرت گرفتن گروه تروریستی القاعده در این کشور شده است.
 
https://taghribnews.com/vdchizniw23nxxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی