تاریخ انتشار۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 256746

تمدید یک ساله حضور نیروهای آلمانی در عراق

دولت آلمان از تمدید حضور نیروهای خود در شمال عراق خبر داد.
تمدید یک ساله حضور نیروهای آلمانی در عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دولت آلمان روز چهارشنبه از تمدید حضور 150 سرباز و افسر این کشور در شمال عراق تا ژانویۀ 2018 خبر داد؛ آلمان اعلام کرد که این نیروها آموزش نیروهای پیشمرگۀ کرد را در دستور کار دارند.

ارتش آلمان تاکنون حدود 12 هزار نیروی کرد و ایزدی را آموزش داده است؛ حدود ۱۵۰ نیروی نظامی آلمان از سال ۲۰۱۵ میلادی به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش در شمال عراق مستقر هستند.

 آلمان همچنین از تصمیم خود برای افزایش تعداد سربازان در کشور مالی در غرب آفریقا به 1000 نفر خبر داد.

آلمان این نظامیان را به‌منظور مشارکت در خطرناک‌ترین مأموریت سازمان ملل در مالی در راستای اجرای توافق صلح میان دولت مالی و شورشیان شمال مالی به این کشور اعزام می‌کند.

دولت این کشور اروپایی اعلام کرد که این نیروها مجهز به پهپاد و بالگردهای نظامی هستند و به نیروهای بین‌المللی پاسدار صلح در این کشور می‌پیوندند؛ وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است در حال حاضر تعداد نیروهای این کشور در مالی 650 نفر است.

اکنون بیشترین تعداد نیروهای آلمانی مستقر در کشورهای خارجی، در افغانستان است که تعداد آن‌ها به 890 نفر می‌رسد؛ تقویت حضور نظامی آلمان در این کشورها مستلزم تصویب آن در پارلمان آلمان است اما در موافقت نمایندگان با آن تردیدی وجود ندارد.
 
 
https://taghribnews.com/vdchk-ni-23nmqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی