تاریخ انتشار۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 258546

ترور وکیل برجسته و مسلمان میانماری

گروه حقوق بشر سازمان عفو بین الملل از میانمار خواست ترور روز یکشنبه یک وکیل برجسته مسلمان این کشور را در نزدیکی فرودگاه "یانگون" بی طرفانه بررسی کند.
ترور وکیل برجسته و مسلمان میانماری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "کنی" وکیل مسلمان و یک عضو برجسته حزب "اتحادیه ملی برای دموکراسی" وابسته به "آنگ سان سوچی" روز یکشنبه هدف تیراندازی در نزدیکی فرودگاه شهر 'یانگون' قرار گرفت و کشته شد.

تارنمای روزنامه "گلوبال نیولایت" میانمار امروز دوشنبه اعلام کرد:مشاور حقوقی اتحادیه ملی برای دموکراسی در فرودگاه بین المللی یانگون به محض ورود از اندونزی به ضرب گلوله کشته شد.

وی هنگام سوار شدن به تاکسی هدف گلوله قرار گرفت و عامل تیراندازی توسط پلیس دستگیر شد.

شبکه خبر آسیا نیز اعلام کرد: گروه حقوق بشر سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با تأکید بر اینکه همه نشانه ها حکایت از یک ترور دارد، خواستار انجام تحقیقات کامل، مستقل و بی طرفانه در این مورد شد.

این وکیل 63 ساله مسلمان میانماری نسبت به تداوم نقش ارتش در حکومت میانمار با وجود برنده شدن حزب "آنگ سان سوچی" در انتخابات و در دست گرفتن قدرت، انتقاد کرده بود.

وی از فعالان قیام سال 1988 میانمار بود که پس از آن راهی زندان شد و به دنبال آزادی به یکی از وکلای شناخته شده و مشاور حزب "اتحادیه ملی برای دموکراسی" تبدیل شد.

پلیس میانمار تاکنون انگیزه احتمالی این ترور و هویت عامل تیراندازی را اعلام نکرده است.
 
https://taghribnews.com/vdchk6ni-23nmmd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی