تاریخ انتشار۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 258942
وزارت خارجه سوریه خطاب به سازمان ملل:

به اشغالگری ترکیه پایان دهید

سوریه با ارسال دو نامۀ جداگانه به دبیر کل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان اشغالگری ترکیه شده است.
به اشغالگری ترکیه پایان دهید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت امور خارجۀ سوریه روز پنج‌شنبه در این دو نامه، جنایات ترکیه علیه غیرنظامیان سوری و همچنین تجاوزهای پی‌درپی آنکارا به خاک سوریه و نقض تمامیت ارضی این کشور را محکوم کرد.

سوریه در این نامه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به تعهدات خود در قبال حفظ صلح و امنیت بین‌المللی پایبند باشد و به تجاوز ترکیه علیه مردم سوریه پایان دهد.

آنکارا  24 اوت 2016 (3 شهریور 1395) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامید، تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر کرد.

آنکارا در این عملیات از گروه‌های معارض سوری پشتیبانی می‌کند و پس از پیشروی‌های اولیه هم‌ اکنون در حومۀ شهر الباب در شمال سوریه متوقف‌شده و موفق به عقب راندن تروریست‌های داعش از این شهر نشده‌است .

گفتنی است، در حملات ترکیه به مناطق عمدتاً شمالی سوریه از جمله شهر الباب، تاکنون ده‌ها غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال ارتش سوریه روز پنج‌شنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش به عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در شمال شرق حلب ادامه داده و به پیشروی‌های مهمی دست‌یافته‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشره، نیروهای دولتی سوریه در دو هفتۀ اخیر پیشروی‌های خوبی داشتند و تا 6 کیلومتر داعش را به‌سوی شهر الباب عقب رانده‌اند؛ ارتش سوریه با اذعان به احتمال درگیری احتمالی با ارتش ترکیه در حومۀ الباب، عملیات در این مناطق را آغاز کرده است. 

فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد: نیروهای دولتی و متحدان‌شان بیش از 30 شهر و روستا را از اشغال داعش آزادکرده و 16 کیلومتری در مسیر بزرگراه اصلی مواصلاتی حلب به الباب پیشرفته‌اند.

سخنگوی ارتش سوریه در بیانیه‌ای که از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت: این دستاورد، مناطق امن در حومۀ شهر حلب را گسترش می‌دهد و آغازی برای عملیات آتی علیه داعش است.

این بیانیه با اشاره به اشغالگری ترکیه، می‌افزاید ارتش به تعهدات خود در قبال حفاظت از غیرنظامیان و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه پایبند است.
 
 
https://taghribnews.com/vdchk6nii23nmwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی