تاریخ انتشار۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 47494

هجمه جديد عربستان عليه انتفاضه جهان عرب

خبرگزاری تقریب (تنا):
عضو کمیته بین المللی یاری ملت بحرین تأکید کرد: عربستان سعودی و برخی از کشورهای منطقه، هجمه جدیدی را با حمایت غرب علیه انتفاضه کشورهای عربی به راه انداخته‌اند.
هجمه جديد عربستان عليه انتفاضه جهان عرب
"فؤاد ابراهیم" با تأکید بر اینکه هجمه جدید عربستان و حامیانش در جهت سرکوبی انقلاب‌های عربی در کشورهای لیبی، یمن، بحرین و مصر است، خاطرنشان کرد: این حرکت پس از انقلاب مردم مصر و در جهت سوق دادن مردم به سمت جنگ‌های داخلی و مذهبی به وجود آمد. این سیاست عربستان به غرب و نظام‌های مستبد اجازه می‌دهد که خیزشهای مسالمت آمیز مردمی را که خواستار دمکراسی هستند، سرکوب کنند.

عضو کمیته بین المللی یاری ملت بحرین ادامه داد: عربستان سعودی نقش اصلی را در حمایت برخی تحرکات در لیبی ایفا می‌کند و این حمایت، نه به دلیل کمک به پیروزی انقلاب این کشور، بلکه به دلیل دشمنی شخصی است که میان دولت عربستان و دولت معمر قذافی وجود دارد.

وی با اشاره به اوضاع یمن گفت: در یمن وضعیت به عکس لیبی است و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور این کشور در آستانه ترک قدرت است، وی برای باقی ماندن خود در قدرت، کمک‌های بیشتری را تقاضا کرده است.

فؤاد ابراهیم در خصوص مسائل بحرین نیز گفت:‌ در بحرین پاکسازی جمعی در حال انجام است و این ادعا که درگیری‌ها در بحرین درگیری مذهبی است، ساخته و پرداخته دولت این کشور است، والا هیچ یک از مردم این کشور از زمان آغاز انقلاب (۱۴ فوریه ۲۰۱۱) تا کنون، شعارهای مذهبی سر نداده اند.

عضو کمیته بین المللی یاری ملت بحرین افزود:‌ کاملا روشن است که جنبش ملی بحرین یک جنبش مسالمت آمیز است و بحرین در مقایسه با جنبش‌های موجود در سایر کشورهای عربی، رتبه اول را در مورد میزان مشارکت مردم دارا می‌باشد.

ابراهیم همچنین با اشاره به تعدی دولت بحرین به مساجد و مقدسات مسلمانان تأکید کرد: نظام بحرین، امروز به مساجد به عنوان معبد می‌نگرد و با این اماکن مقدس همچون معابد سیک‌ها یا هندوها رفتار می‌کند. این رژیم اصلا توجهی ندارد که مسجد محل عبادت مسلمانان بوده و احترام آن واجب است. این رژیم حتی احترام قرآن کریم را نیز نگه نداشته و آن را به آتش می‌کشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این روش، از اندیشه تکفیری سرچشمه می‌گیرد و همان روشی است که نیروهای وهابی سعودی دو قرن پیش نسبت به زیارتگاه‌های این کشور در پیش گرفته و به بهانه شرک و بدعت، تمامی آنها را تخریب کردند.
https://taghribnews.com/vdchkknk.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی