تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 257141

افتتاح دفتر غذای حلال ایران در ایروان

برنامه گشایش دفتر غذای حلال ایران در شهرهای ارمنستان در مذاکرات "امیل تاراسیان" معاون وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری های این کشور و عباس قربانی مسئول بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی در ایروان بررسی شد.
افتتاح دفتر غذای حلال ایران در ایروان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دفتر رسانه ای وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری های ارمنستان امروز دوشنبه نوشت:افتتاح دفتر غذای حلال ایران در ایروان و دیگر مناطق ارمنستان و همچنین استفاده از این بازار برای افزایش مبادلات بازرگانی بین دو کشور بررسی شد.

تاراسیان در این دیدار افزایش همکاری ها بین ارمنستان و ایران را مهم دانست و گفت: امکانات بیشتری برای توسعه مناسبات دو کشور وجود دارد که گشایش دفاتر غذای حلال در ارمنستان به افزایش مبادلات نیز منجر خواهد شد.

وی همچنین به وجود فرصت های فراوان همکاری های دو جانبه برای تولید محصولات حلال در ارمنستان و صادرات آن به کشورهای مختلف از جمله ایران با دستاوردهای اقتصادی برای طرفین اشاره کرد.

مقام ارمنستانی افزود: از سوی دیگر، وجود فرآورده های غذایی حلال و توزیع آن سبب افزایش جذابیت گردشگری ارمنستان می شود، زیرا نیازهای گردشگران کشورهای اسلامی در این زمینه تأمین خواهد شد.

تاراسیان همچنین بر ضرورت ایجاد نهادهای صدور گواهی کیفیت در ارمنستان و ایران، ارتباط بین مجموعه های مسئول در این بخش ها و پیگیری جدی برنامه های توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور در عرصه های مختلف تأکید کرد.

قربانی مسئول بخش اقتصادی سفارت ایران هم در این دیدار با اشاره به استانداردهای مطلوب تولیدات ایرانی در بخش های مختلف به ویژه فرآورده های غذایی، گفت: با توجه به کیفیت خوب تولیدات در ارمنستان، فرصت های بسیاری برای همکاری در بخش های مختلف وجود دارد و ایران هم علاقمند به افزایش واردات است.

همچنین در مذاکرات تاراسیان و قربانی بر ضرورت مذاکرات بین بخشی نمایندگان نهادهای مرتبط برای گشایش دفتر حلال در ارمنستان و برقراری ارتباط بین نمایندگان صدور گواهی تأکید شد.

در بخش دیگری از این نشست نیز برنامه همکاری های ایران با اتحادیه اوراسیا و ارمنستان و همچنین ایجاد منطقه اقتصادی آزاد در مغری بررسی شد؛ شهر مغری در استان سیونیک ارمنستان در منطقه مرزی با ایران قرار دارد.
 
https://taghribnews.com/vdchkqniz23nmzd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی