تاریخ انتشار۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 187941
پژوهشگر ایرانی مقیم لندن؛

احساس تبعیض عامل مهم در افراطی شدن جوانان مسلمان

تنا-لندن
صفوی: احساس تبعیض از طریق تولید و انتشار فیلم ها و نیز بازیهای ویدیویی که مروج اسلام هراسی در جامعه غربی است یکی از عوامل مهم در بوجود آمدن انگیزه برای افراطی شدن جوانان مسلمان و پیوستن آنها به گروههای انحرافی است.
احساس تبعیض  عامل مهم در افراطی شدن جوانان مسلمان

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، دکتر سید سلمان صفوی در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت: در رسانه های غربی بطور دائم چهره مسلمانان همراه با تروریسم، خشونت و عقب ماندگی نشان داده می شود و همواره بعنوان "دیگران" درمقابل سفید پوستان اروپایی و آمریکایی معرفی می شوند که با آنان درگیرند.

دکتر صفوی افزود: این رفتار غربی ها باعث ایجاد حس بیگانگی و انزواطلبی در مسلمانان، بویژه نسل جوان که در آرزوی داشتن زندگی بهتر است می شود. آنان مایلند رویاهای خود را با حفظ اعتقادات و مقدسات تحقق بخشند اما می بینند که مدام در معرض حمله وتخریب هستند.

سیدسلمان صفوی با بیان اینکه ترویج اسلام هراسی در رسانه ها ازطریق انتشار خبر،فیلم و بازی ویدئویی باید در جامعه غربی جرم تلقی شود زیرا  این یکی از عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه برای رشد افراط گرایی و پیوستن جوانان مسلمان به گروه های جهادی و تروریست است.

این روحانی پژوهش گر ایرانی با محکوم کردن داعش بعنوان یک گروه تروریستی خطاب به جوانان مسلمان از آنان خواست به سمت گروه های تروریستی همچون داعش نروند.
وی رفتار غربیها را در تشدید فضای اسلام هراسی و غیر واقعی نشان دادن چهره مسلمانان موثر دانست و افزود ایجاد احساس تبعیض از طریق تولید و انتشار فیلم ها و بازی های ویدیویی مروج اسلام هراسی یکی از عوامل مهم در بوجود آمدن انگیزه برای افراطی شدن جوانان مسلمان است.

دکتر صفوی در پایان رفتار کشورهایی همچون ترکیه، عربستان سعودی و امارات عربی متحد را که مستقیم یا غیرمستقیم باعث تقویت گروههای تروریستی می شوند، محکوم کرد.

 
https://taghribnews.com/vdchkqnzz23n6wd.tft2.html
مرجع : روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی