تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۷
کد مطلب : 203942

فراخوان آیت الله سیستانی برای پیگرد قضایی عوامل فساد

آیت‌الله العظمی علی سیستانی، مرجع ديني شيعیان عراق، خواستار پیگرد قضایی عوامل اصلی فساد در این کشور شد.
فراخوان آیت الله سیستانی برای پیگرد قضایی عوامل فساد

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ احمد الصافی" نماینده آیت‌الله علی سیستانی، در خطبه های نمازجمعه کربلا به نقل از ایشان از مقامات قضایی عراق خواست تا مسئولان بلند پایه عراقی را که دچار فساد مالی هستند، محاکمه کند.

صافی همچنین از دستگاه قضایی و هیات شفاف سازی این کشور خواست تا اموالی که به دست این گروه فاسد به یغما رفته بود، از آنان پس گرفته شود.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: مظاهر فساد درکشور به دلیل سوء استفاده از مناصب حکومتی، رو به افزایش است؛ لذا باید دانه درشت های فاسد تحت پیگرد قرار گیرند و محاکمه شوند و اموال مسروقه ملت عراق بازگردانده شود.

وی تاکیدکرد: پیگرد دانه درشت ها و برگرداندن پولهای به سرقت رفته ملت عراق از اساسی ترین اقداماتی است که در روند اصلاح و مبارزه با فساد در عراق باید صورت گیرد.

صافی در باره درخواست تظاهرکنندگان عراقی برای اجرای اصلاحات در دولت این کشور گفت: در امر اصلاحات فقط تأیید زبانی و همراهی رسانه ای مسئولان کشوری با خواسته های ما، گره گشا نخواهد بود، بلکه همه مسئولان باید کمرهمت بسته و به صورت جدی و تأثیرگذار برای تحقق اصلاحات واقعی گام بردارند.

وی خاطرنشان ساخت: هر مسئولی درهر جایگاهی و به هر اندازه اختیارات قانونی بازهم به تنهایی قادر نيست به اصلاحات پایه ای و اساسی دست زند، بلکه در این راه باید همه نیروها و مسئولان با وی همراه شوند.

آیت الله سیستانی پنجشنبه گذشته نیز در دیدار با "عبدالهادی الحکیم" نماینده پارلمان عراق، از دولت این کشور خواست از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی در جنگ علیه داعش، حمایت و تصمیم های جسورانه ای برای اجرای برنامه های اصلاحی، اتخاذ کنند.
https://taghribnews.com/vdchkxnii23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی