تاریخ انتشار۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : 241445
آیت‌الله اراکی در دیدار جمعی از علمای آفریقا:

قدرت و عزت مسلمانان در اتحاد است/ عربستان پای آمریکا را به بلاد اسلامی کشاند/آمریکا وحدت امت اسلامی را دزدیده است

تنا-اختصاصی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از آمریکا به عنوان سارق علم، اموال، معاون و... بلاد اسلامی یاد کرد و گفت: از تمام این مسائل مهم‌تر این است که آمریکا وحدت امت اسلامی را دزدیده است.
قدرت و عزت مسلمانان در اتحاد است/ عربستان پای آمریکا را به بلاد اسلامی کشاند/آمریکا وحدت امت اسلامی را دزدیده است
به گزارش خبرنگار تقریب از قم، آیت‌الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه پنج شنبه در دیدار جمعی از علمای آفریقا که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم صورت گرفت، طی سخنانی اظهار داشت: در زمان کنونی نیاز به تقریب بیش از هر شرایط دیگری ضروری است.

وی افزود: دشمنان فهمیده‌اند اگر تقریب میان امت اسلامی و مسلمانان عملی شود، مسلمانان از شرق تا غرب، از اندونزی تا موریتانی و... با هم متحد و مجتمع شوند دیگر هیچ نیروی جلودار آن‌ها نیست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اجتماع مسلمانان بر حول محور قرآن، پیامبر(ص) و مشترکات، گفت: همه مسلمانان دارای توحید، قبله، کتاب، پیامبر(ص) و... واحدی هستند. نمازهای پنجگانه و مآذن ندای توحید و نبوت می‌دهند. همه زکات می‌دهند. همه در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند. حتی در ماه مبارک رمضان هنگام اذان مغرب خیابان‌های لندن خالی از جمعیت می‌شود.

وی با بیان اینکه در بریتانیا 7 میلیون مسلمانان و در فرانسه 8 میلیون مسلمان وجود دارد، اظهار داشت: اگر همه مسلمانان حول مشترکات جمع شوند و طاغوتیان را رد کرده و نپذیرند و اگر همه مسلمانان کلمه توحید را أخذ کرده و عمل کنند جهان اسلام تبدیل به قدرتمندترین امت می‌شود؛ چرا که 70 درصد انرژی جهان در دست مسلمانان است و بخش انبوهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. حتی بسیاری از علمای آمریکا و اروپا از مسلمانان هستند که آمریکا آن‌ها را به خدمت گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب از آمریکا به عنوان سارق علم، اموال، معاون و... بلاد اسلامی یاد کرد و گفت: از تمام این مسائل مهم‌تر این است که آمریکا وحدت امت اسلامی را دزدیده است.

آیت‌الله اراکی، دعوت به تقریب و اقدام در جهت آن را واجب شرعی دانست و گفت: آیه قرآن خطاب به رسول‌الله(ص) تأکید می‌کند که به مسلمانان بگو با یک‌دیگر اتحاد داشته باشند.

وی همچنین از عربستان به عنوان عامل ایجاد تفرقه میان امت اسلامی نام برد و اظهار داشت: وهابیون برای ایجاد تفرقه آمدند. این‌ها همه از اشاعره گرفته تا صوفیه و... را تکفیر می‌کنند. همه غیر از محمد بن عبدالوهاب و اتباعش را کافر می‌دانند. در عصر کنونی عربستان پای آمریکا را به بلاد اسلامی به ویژه خاورمیانه کشاند.

منتخب مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که عربستان حمایت همه جانبه‌ای از گروه‌های تروریستی مانند داعش در عراق، سوریه و... دارد، گفت: تروریست‌ها همه چیز را تخریب می‌کنند. آن‌ها به فروشندگان و خریداران در بازارها نیز رحم نمی‌کنند که نمونه آن در بغداد رخ داد.

وی افزود: تروریست‌ها مردم بی خبر را در اروپا و آمریکا بدون هیچ گناهی می‌کشند در حالی که اسلام دین صلح، سلام و امنیت است. قرآن می‌فرماید: «مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً.»

آیت‌الله اراکی در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که چرا دشمنان و وهابیان به مقابله با مقاومت سوریه و عراق پرداخته‌اند و جنگ‌های بی‌فایده‌ای را در منطقه راه می‌اندازند، اظهار داشت: محور مقاومت در این کشورها در برابر اسرائیل غاصب ایستاده است. این کشورها از معدود کشورهای اسلامی هستند که دولت جعلی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی افزود: امروز از اوجب واجبات اتحاد قلوب در بلاد اسلامی است. اگر بخواهیم به دین حضرت محمد(ص) عمل کنیم باید تفرقه را از میان ببریم. در این صورت است که خیر به سوی کشورهای اسلامی روی می‌آورد. قدرت و عزت به کشورهای اسلامی باز می‌گردد؛ «اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین.»
https://taghribnews.com/vdchkznim23nkkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی