تاریخ انتشار۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 156152
آیت الله اراكی در دیدار با وزیر خارجه عمان:

جهان اسلام در معرض نقشه های استعماری قرار دارد/ مسلمانان از تفرقه و درگیریهای مذهبی رنج می برند

تنا – اختصاصی
دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که خطر تفرقه، مسلمانان را تهدید می كند، تاكید كرد: جهان اسلام در معرض نقشه های استعماری قرار دارد.
جهان اسلام در معرض نقشه های استعماری قرار دارد/ مسلمانان از تفرقه و درگیریهای مذهبی رنج می برند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراكی" در حاشیه برگزاری كنفرانس "تحول در علوم فقهی" كه در عمان در حال برگزاری است،با دكتر "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان دیدار و پیرامون مسائل مختلف جهان اسلام و لزوم تحقق وحدت اسلامی بحث و تبادل نظر كرد.

دبیركل مجمع تقریب در این دیدار با تقدیر از برگزار كنندگان این كنفرانس،‌ برگزاری این گونه كنفرانسها را در گردهمایی و انسجام علمای امت اسلامی، نقش آفرین توصیف كرد و اظهار داشت: در این دوره حساس كه مسلمانان از تفرقه و درگیریهای مذهبی رنج می برند، جهان اسلام بیش از پیش به این نیاز دارد كه مانند روحی واحد در برابر این چالشها و دسیسه های دشمنان بایستد.

آیت الله اراكی افزود: شاهد بحران در كشورهایی مثل عراق، سوریه و افغانستان هستیم و این وضعیت تنها به این كشورها محدود نخواهد شد و به دیگر كشورهای اسلامی نفوذ خواهد كرد چون همه جهان اسلام در معرض نقشه های غربی و استعماری قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب بر ضد كشورهای اسلامی، تصریح کرد: استعمار در عصر حاضر رویكرد خود را در استفاده از نیروی نظامی برای هجمه به مسلمانان عوض كرده و تلاش دارد كشورهای ما را از نظر فرهنگی مورد حمله قرار دهد چون به این نتیجه رسیده است كه هدف قرار دادن اندیشه جوامع اسلامی تاثیر منفی بیشتری بر سرنوشت جهان اسلام خواهد داشت.
وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار بر ضرورت گسترش دیدارها بین علمای امت اسلامی از مذاهب مختلف اسلامی تاكید كرد و از تلاش كشور عمان در این زمینه خبر داد.

وی خاطرنشان كرد: هر گامی برای اصلاح امت اسلامی برداریم به دستورات الهی عمل كرده ایم؛ لكن ما نیاز داریم این گامها را سازماندهی كنیم تا شاهد ثمربخشی آن باشیم و به اهداف مورد نظر خویش كه گردهم آوردن علما، اندیشمندان و نخبگان اسلامی است، دست یابیم.

https://taghribnews.com/vdchm-nzi23nmzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

علی نظرنژاد
خداوند انشاءالله به دبیرکل محترم تقریب توفیق بیشتر در عرصه تأثیرگزاری در جهان اسلام عنایت فرمایند.
ممنون از خبر خوب شما.