تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 222554
ادعای شاهزاده سعودی:

پیروزی آمریکا بر داعش در گرو مداخله نظامی عربستان در سوریه است

شاهزاده سعودی ادعا کرد: فقط در صورتی آمریکا علیه داعش موفق می شود که مداخله نظامی به صورت زمینی در سوریه صورت گیرد.
پیروزی آمریکا بر داعش در گرو مداخله نظامی عربستان در سوریه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «ترکی الفیصل» یکی از شاهزادگان عربستان سعودی، در ابوظبی اعلام کرد: پیشنهاد عربستان برای اعزام نیرو به سوریه، بازتاب افزایش ناآرامی ها در سوریه درپی ناموفق بودن حملات هوایی آمریکا است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این شاهزاده سعودی افزود: عربستان سعودی انتظار ندارد ائتلاف آمریکایی علیه گروه داعش موفق شود، مگر آنکه در سوریه مداخله زمینی انجام شود.

 وی با اشاره به اینکه اکنون زمان توقف کشتارها درسوریه فرا رسیده است، گفت: جامعه بین المللی توانایی، امکانات اقتصادی، سیاسی، نظامی و سایر موارد لازم را برای پایان دادن به کشتارهای سوریه دارد.
القیصل همچنین خواستار «اقدامات ملموس میدانی» به منظور متوقف شدن کشتارها در سوریه شد.

طی چندسال گذشته که تروریستهای داعش با حمایت عربستان، آمریکا و برخی کشورهای غربی کشتار وحشیانه مردم سوریه و عراق را رقم زدند و مناطق زیادی از این دو کشور را اشغال کرده بودند مدعیان حقوق بشر هیچ عکس العملی نشان ندادند اما از حدود دو ماه قبل که ارتش و نیروهای مردمی سوریه با پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه وارد عمل شدند و شمار زیادی از ترویستها را درسوریه قلع و قمع کردند کشورهای غربی موضوع مذاکرات و آتش بس را مطرح و پیگیری می کنند.

ترکی الفیصل شاهزاده سعودی منصب و مقام رسمی در دولت عربستان ندارد اما از اعضای پرنفوذ و صریح خاندان سلطنتی آل سعود است. وی پیشتر در یک سخنرانی دیگر اعلام کرده بود کشورهای مسلمان باید نقش اصلی را در مبارزه با تروریسم در جهان به عهده بگیرند.

عربستان سعودی آشکارا اعلام کرده است تمایل دارد نیروهای ویژه خود را به سوریه اعزام کند.
این کشور درحال حاضر در حال برگزاری یک رزمایش نظامی 18 روزه است که  20 کشور عضو ائتلاف به اصطلاح ضد تروریست ازجمله پاکستان، سودان، اردن و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس آن را همراهی می کنند.

وزرای دفاع کشورهای عضو این ائتلاف قرار است نخستین نشست خود را در ماه مارس در عربستان سعودی برگزار کنند. خود عربستان که هدایت این ائتلاف را بر عهده دارد نیز در تلاش است تا پایتخت خود را به یک کانون لجستیکی برای اعضای ائتلاف تبدیل کند.
 
https://taghribnews.com/vdchminik23nimd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی