تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 284655
پاسخ ایران به نتانیاهو:

کافر همه را به کیش خود پندارد

در جواب اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگی ایران سخنان وی را منافقانه و فریبکارانه خواند و ضمن رد اتهامات مذکور، گفت: کافر همه را به کیش خود پندارد.
کافر همه را به کیش خود پندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین ملکی" رایزن نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل گفت: نماینده رژیم صهیونیستی تلاش کرد با عوام‌فریبی، سیاست‌ها و رفتار دهشتناک خود را پنهان کند؛ غافل از اینکه ماهیت این رژیم که بر اشغالگری، تجاوز، سرکوب و خشونت و ترور بنا شده است، به هیچ وجه با متهم ساختن دیگران قابل پنهان کردن نیست؛ چون در عصر اطلاعات، «سلاح اغوای جمعی» آنها دیگر کارآیی خود را از دست داده است.

وی افزود: به جای دروغ پراکنی، متهم ساختن دیگران و تلاش برای فریب افکار عمومی، وی باید برای مجمع عمومی توضیح می داد که چرا در طول عمر کوتاه خود، این رژیم بدون استثناء به کلیه همسایگان خود تجاوز کرده و با به راه انداختن بیش از 15 جنگ، حتی به کشورهای خارج از این منطقه نیز حمله کرده است.

آقای ملکی اضافه کرد: وی باید توضیح می داد چرا از اجرای دهها قطعنامه مجمع عمومی و حدود ۱۰۰ قطعنامه شورای امنیت و نیز تعداد زیادی از قطعنامه های دیگر نهادهای سازمان ملل ـ که خود وی نیز به آنها اشاره و به خاطر تصویب آنها، این نهادها را مورد شماتت قرار داد ـ سر باز می زند.

نماینده کشورمان همچنین ادامه داد: نماینده رژیم اسرائیل باید توضیح می داد که این رژیم به عنوان نماد اصلی تروریسم دولتی، چرا به اقدامات تروریستی خود، از جمله حمایت نظامی و تسلیحاتی از داعش ادامه می دهد.

وی افزود: نماینده رژیم صهیونیستی از «توانمندی ویژه» رژیم خود سخن گفت؛ حتماً این رژیم دارای توانمندی ویژه است؛ توانمندی ویژه در ارتکاب کلیه جنایات بین المللی (شامل نسل کشی، تجاوز، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی)؛ توانمندی ویژه در تجاوز و اشغالگری؛ توانمندی ویژه در سبوعیت و وحشی‌گری؛ توانمندی ویژه در کشتن زنان بی دفاع و کودکان معصوم؛ توانمندی ویژه در تخریب خانه ها و انهدام مدارس و بیمارستان ها؛ و توانایی ویژه در حمایت از تروریسم.

وي گفت: نماینده رژيم صهيونيستي ادعا کرد که جان بسياري از مردم را در برخي نقاط جهان نجات داده است، اما وي توضيح نداد كه چرا این رژيم کماکان جان فلسطينيان را مي گيرد؛ به ضرب و شتم و بازداشت و زنداني كردن هزاران فلسطيني دست مي‌زند و غيرانساني‌ترين محاصره را عليه ميليون‌ها نفر در نوار غزه تحميل مي‌كند. آيا واقعا وی فکر می کند می تواند دستان خون آلود خود را با پوشیدن دستكش سفيد مخفي کند. آيا وي واقعا بر اين باور است كه جهان قتل عام صبرا و شتيلا را که طی آن رژيم صهيونيستي نزدیک به هزار غيرنظامي فلسطيني و لبناني را در كمتر از دو روز به کام مرگ کشید، فراموش كرده است.

رایزن نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان ملل گفت: نماینده رژیم اسرائیل همچنان بايد توضيح می داد كه چرا عليرغم داشتن پيشرفته ترين انواع سلاح‌هاي متعارف، رژيم صهيونيستي به داشتن تمامي انواع سلاح‌هاي كشتار جمعي، شامل سلاح‌هاي شيميايي، بيولوژيك و هسته‌اي ادامه می دهد و حاضر نیست به عضويت هيچ يك از معاهدات منع سلاح كشتار جمعي، به ویژه ان پی تی در آيد؛ چرا فعاليت و تأسیسات هسته‌اي خود را تحت پادمان‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نمی‌دهد؛ و چرا کماکان مخالف ایجاد منطقه‌ عاري از تسليحات هسته‌اي در خاورميانه است در حالی که جامعه جهاني جهانی مکرراً خواستار آن شده و مجمع عمومی نیز ظرف چهل سال گذشته، با اجماع قطعنامه هاي متعددی را در این باره تصویب کرده است.

نماینده کشورمان همچنین گفت: يكي ديگر از سؤالاتي كه انتظار مي رفت، نماینده اسرائیل پاسخ دهد اين است كه چرا رژيم صهيونيستي به عنوان تنها دارنده سلاح‌ هسته‌اي در منطقه كه خود را پشت دكترين رياكارانه «ابهام استراتژيك» مخفي کرده است، جهان را درباره منع اشاعه هسته‌اي موعظه می کند و برنامه هسته‌اي ايران كه ماهيت صلح آميز آن كراراً توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، حتي پس از اجرای برجام تاييد شده است را خطرناك توصيف مي كند.

رایزن نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل در پایان نیز گفت: اينها تمامي سؤالاتي هستند كه نماینده رژیم اسرائیل مي بايست به آنها پاسخ می داد؛ در حالي كه وي با عوام فريبی و رياكاري به اتهام زدن به ديگران پرداخت همانگونه که كافر همه را به كيش خود پندارد.

وي افزود: نماینده اسرائیل حتي تلاش کرد، اذهان را راجع به برجام نیز مشوش کند که البته این هم ناشی از ذات و ماهیت واقعی رژيم صهيونيستي است كه مخالف توسل به دیپلماسی بوده و فقط از جنگ و درگيری كه پايه و اساس اين رژيم را تشکیل می‌دهد، حمایت می کند.
 
https://taghribnews.com/vdchmknim23n6-d.tft2.html
مرجع : کانال اطلاع رسانی وزارت خارجه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی