>> تجارت با ايران متوقف نشده است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 26505
ترکیه:

تجارت با ايران متوقف نشده است

وزيربازرگانی خارجي تركيه اظهار داشت: سيستم بانكي تركيه كاملا از تجارت با ايران حمايت مي ‌كند و این کشورهرگز تجارت با تهران را متوقف نخواهد کرد.
تجارت با ايران متوقف نشده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از الجزیره نت، "ظافر گاگلايان" در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ان تی وی" ترکیه پیرامون اخبار منتشر شده مبنی بر متوقف شدن روابط بانکی این کشور با ایران افزود: شركت‌هاي تركيه‌اي چارچوب تحريم‌ هاي سازمان ملل عليه ايران رارعايت خواهند کرد اما اين موضوع باعث توقف تجارت ميان دو كشور نمي‌شود.

گاگلایان گفت: من مي‌خواهم بر اين موضوع تاكيد كنم، هيچكدام از شركت‌ها و بانک ‌هايمان، اقدامي در نقض تحريم‌ها انجام نداده‌اند.

وي گفت: تركيه بايد كاملا با نزديک ‌ترين همسايه خود كه ايران است به تجارت بپردازد و سيستم بانكي تركيه مطلقا از تجارت با ايران حمايت مي‌كند.

پیشتر ترکیه تأکید کرده بود که به تحریم های سازمان ملل علیه ایران پایبند است اما اجرای تحریم های ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا و تحریم های یکجانبه برخی کشور های دیگر نظیر ژاپن و کره جنوبی را رد کرده بود.

همچنین چند روز پیش "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه خواستار افزایش حجم تجارت بین ترکیه و ایران از ۱۰ میلیارد دلار کنونی به بیش از ۳۰ میلیارد دلار در طی ۵ سال آینده شده بود.




https://taghribnews.com/vdchmmni.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی