تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 265359

بیانیه دولت اردن در محکومیت نقض حریم مسجدالاقصی از سوی صهیونیست ها

دولت اردن یورش صهیونیست های افراطی به حریم مسجدالاقصی در یک هفته گذشته را به شدت محکوم کرد.
بیانیه دولت اردن در محکومیت نقض حریم مسجدالاقصی از سوی صهیونیست ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «محمد المومنی» سخنگوی دولت اردن و وزیر مشاور در امور رسانه ای این کشور در بیانیه ای که دیروز(جمعه) منتشر شد، اعلام کرد: اردن رفتارهای تحریک آمیز را که توهین به ساحت مقدس مسجد الاقصی و برانگیزاننده احساسات مسلمانان سراسر جهان است، قاطعانه محکوم می کند.
 
وی خواستار پایان دادن هرچه سریعتر یورش ها به مسجد الاقصی از سوی مقام های رژیم صهیونیستی شد و از جامعه بین المللی خواست تا به تعهدات خود در قبال بیت المقدس شرقی، از جمله وادار ساختن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قوانین بین المللی، عمل کند.
 
در بیانیه مذکور همچنین تصریح شده است: اردن این رفتارها را که بی احترامی به تلاش های صورت گرفته برای آغاز دوباره مذاکرات جدی میان فلسطینیان و اسرائیلی هاست مردود می داند و آن را محکوم می کند.
 
سخنگوی دولت اردن تاکید کرد: کشور اردن که تولیت مکان های مقدس اسلامی و مسیحی بیت المقدس شرقی را بر عهده دارد، از هیچ تلاشی برای دفاع از هویت و قداست بیت المقدس فروگذار نخواهد کرد.
 
در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مسجدالاقصی صحنه یورش صدها صهیونیست بود که با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی وارد محوطه مسجدالاقصی شدند.
 
طی روزهای منتهی به عید فصح یهودیان، نظامیان صهیونیست در جریان یورش های شبانه به مناطق مختلف بیت المقدس اشغالی بیش از 30 فلسطینی را بازداشت کردند و به آنها درباره ورود به مسجدالاقصی هشدار دادند.
 
رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال شرق بیت المقدس در سال 1967میلادی طی قراردادی با تولیت این مسجد موافقت کرد که غیر مسلمانان وارد حریم مسجدالاقصی نشوند و یهودیان صرفا اجازه حضور در مقابل دیوار غربی که در مجاورت این مسجد قرار دارد، را داشته باشند.
 
این رژیم طبق رویه معمولش، در مورد این توافقنامه نیز خلف وعده کرده و صهیونیست های افراطی با هدف تشدید تنش و تحریک مسلمانان با همراهی نظامیان به طور مرتب به حریم محوطه مسجدالاقصی یورش می برند.
 
رژیم اشغالگر قدس علاوه بر پیمان شکنی، محدودیت هایی را نیز برای حضور نمازگزاران فلسطینی به ویژه جوانان در این مکان مقدس اعمال می کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdchmmniw23n-xd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی