>> حمله بودایی های افراطی میانمار به مسلمانان | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 267852

حمله بودایی های افراطی میانمار به مسلمانان

پلیس میانمار برای پایان درگیری بین بودایی های تندرو ضد اسلامی و مسلمانان این کشور در شهر یانگون دست به اسلحه شد و در نتیجه یک مسلمان زخمی شد.
حمله بودایی های افراطی میانمار به مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تارنمای روزنامه "بانکوک پست" امروز اعلام کرد که این درگیری چهارشنبه شب بین بودایی های افراطی و مسلمانان میانمار روی داد و پلیس برای پایان درگیری اقدام به تیراندازی کرد.

این آخرین درگیری از حرکت های رو به افزایش احساسات ضد اسلامی در کشور عمدتا بودایی میانمار است که در آن ماه گذشته راهبان بودایی ملی گرا و افراطی و حامیان آنها دو مدرسه مسلمانان را در یانگون به اجبار تعطیلی کردند.

رویارویی بعد از نیمه شب چهارشنبه و زمانی آغاز شد که چند بودایی تندرو وارد یک محله مسلمانان شده و ادعا کردند، مسلمانان روهینگیا به صورت غیرقانونی در آنجا پنهان شده اند.

دولت میانمار حق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و ادعا می کند این افراد مسلمانان مهاجری هستند که از بنگلادش به میانمار آمده اند؛ اکثر این روهینگیایی ها که بیش از یک میلیون نفر هستند در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می کنند و نمی توانند بدون اجازه مخصوص سفر کنند.

یک خبرنگار در یانگون گفته است که  چهارشنبه شب حدود 30 بودایی تندرو از جمله راهبان را در خیابان ها دیده است که برخی به سنگ مسلح بودند.

پلیس برای متفرق کردن افراد اقدام به شلیک کرد و دست کم یک مرد مسلمان آسیب دید و در بیمارستان بستری شد.
تنش بین بودایی ها و مسلمانان در سراسر میانمار گسترش یافته است و هر از گاهی درگیری های خشونت آمیزی میان بودایی های راخین و مسلمانان روهینگیا روی می دهد.
 
https://taghribnews.com/vdchmqnii23n-6d.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی