تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 207650

افشاکننده شمار قربانیان فاجعه منا برکنار شد

مقامات سعودی مسؤول سایت رسمی وزارت بهداشت سعودی را که چند روز پیش خبر افزایش شمار قربانیان فاجعه منا به 4173 نفر را افشا کرده بود، از کار برکنار کردند.
افشاکننده شمار قربانیان فاجعه منا برکنار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبر افزایش تعداد قربانیان فاجعه منا که چند روز پیش بر روی سایت وزارت بهداشت عربستان قرار گرفت، به سرعت در سایت‌های خبری، رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی جهان منتشر شد، اما چند ساعت پس از آن وزارت بهداشت عربستان این خبر را تکذیب کرده و آن را از سایت خود حذف کرد.
 
خبرهای رسیده از داخل عربستان حاکی است که مقامات  سعودی به مقامات وزارت بهداشت این کشور دستور دادند تا مسئول رسمی انتشار این خبر در سایت وزارت بهداشت را از کار برکنار کنند.
 
برخی رسانه‌های عربستان نیز برای تبرئه آل‌سعود از مسئولیت سنگین حادثه دلخراش منا، به صورت رسمی و غیر رسمی به تبلیغ علیه ایران پرداخته و در اقدامی قابل تأمل، حجاج ایرانی و سپس حجاج آفریقایی را مقصر حادثه معرفی کردند.
 
فایل های ویدئویی منتشر شده از فاجعه منا نشان می‌دهد که چگونه مسئولان و دست اندرکاران برگزارکننده حج در عربستان، پس از وقوع این فاجعه، به جای رسیدگی به قربانیان و پیکرهای نیمه جان آنها با بی تفاوتی نظاره گر این فاجعه هستند.
 
https://taghribnews.com/vdchmqniv23nv-d.tft2.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی