تاریخ انتشار۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 187851
دبيرکل حزب الله لبنان؛

براي دفاع از مقاومت وارد جنگ سوريه شديم/ علت حمله به يمن خشم امريکا از استقلال يمن و مشکلات داخلي آل سعود است

دبيرکل جنبش حزب الله لبنان سوريه را دولتي مستقل و بازيگري اساسي درمنطقه دانست وگفت هدف واقعي توطئه ها ضد سوريه، مصادره قدرت تصميم گيري در اين کشور وضربه زدن به جايگاه و آبروي آن بود. عربستان در جنگ با يمن به خواسته خود نخواهد رسيد.
براي دفاع از مقاومت وارد جنگ سوريه شديم/ علت حمله به يمن خشم امريکا از استقلال يمن و مشکلات داخلي آل سعود است

به گزارش خبرگزاری تقریب (نا) سيد حسن نصرالله درگفتگوي اختصاصي با شبکه الاخباريه سوريه نبرد در اين کشور را دفاع از منطقه خواند و با اشاره به ناکامي جنگ ائتلاف برخي کشورهاي عرب و ترکيه وآمريکا و رژيم صهيونيستي افزود: ما هرجا لازم باشد به نيروهاي سوريه کمک مي کنيم. سيد حسن نصرالله ناع موجود درمنطقه و زمينه‌ها و اهداف آن را کاملا سياسي و غيرمذهبي توصيف کرد وافزود نافع مشترک برخي کشورهاي عربي خليج فارس و آمريکا چنين ايجاب مي کند که ارتش عربي قوي درمنطقه وجود نداشته باشد.
دبيرکل حزب الله ادامه داد: پايداري و شجاعت رئيس‌جمهور سوريه و ارتش عربي سوريه و پايگاه مردمي گسترده آنان، جنگ بر ضد سوريه را ناکام گذاشت. سيد حسن نصرالله در ادامه به تشريح توان حزب الله لبنان پرداخت و گفت: ما هر جا که نياز باشد و درحد توان خود حضور مي يابيم و مسئولان سوريه هرجا که کمک بخواهند، ما کمک مي‌کنيم. وي درباره ادامه مقابله با اسرائيل هم تصريح کرد: مشکل ما با صهيونيست‌ها است نه با يهوديان زيرا صهيونيست‌ها فلسطينيان را قتل عام کرده و آن‌ها را از سرزمين خود کوچانده‌اند و وحشيانه‌ترين جنايت ها را عليه ملت هاي اسلامي و عربي مرتکب شده‌اند. نصرالله اظهارداشت: درصورت هرگونه تعدي اسرائيل به مقاومت اسلامي در لبنان، تمامي گزينه‌ها براي پاسخ گويي به تجاوزات دشمن روي ميز خواهد بود.

دبيرکل حزب ا.. لبنان با محکوم کردن حمله عربستان به يمن گفت: علت اصلي اين حمله سعودي - آمريکايي خشم امريکا  از استقلال يمن و مشکلات داخلي آل سعود است. دبيرکل حزب الله لبنان پيش بيني کرد يمن به محور مقاومت خواهد پيوست و عربستان هم به خواسته هاي خود نخواهد رسيد.
وي افزود: عربستان با بيکاري و بحرانهاي اجتماعي و خانوادگي دست و پنجه نرم مي کند. امروز دوست عربستان، اوباما گفت که خطر بزرگ کشورهاي عرب از ايران نيست بلکه از داخل اين کشورهاست و از جوانان و مردم آنها است. از اين بدتر آنکه فرهنگ تکفيري صد سال است که در ميان مردم اين کشور توسعه يافته و بخش زيادي از مردم عربستان، آل سعود و حاکمان آل سعود و شاهزادگان آن را کافر مي دانند. اما آنها با مشت آهنين آل سعود روبرو هستند. نظرسنجي ها نشان مي دهد که بزرگترين پايگاه مردمي داعش عربستان سعودي است، چرا؟ زيرا که تفکر داعش، تفکر آنهاست. داعش همان تفکر وهابيت اصلي يعني فرهنگ صد ساله عربستان است. بنابر اين آل سعود با خطر داخلي جدي روربروست. تاريخ و تجربه نشان داده است که حاکمان به دور از اختلافات سياسي و جناحي و حزبي هرگاه حاکميت خود را در خطر مي بينند به  جنگ افروزي خارجي روي مي آورند تا جبهه داخلي خود را سازماندهي کنند و اولويت فکري مردم را تغيير دهند. البته اين دليل اصلي نيست اما دليل مؤيد جنگ ضد يمن است. 
مهمترين مساله اين است که عربستان مجبور شده است که خود شخصا وارد جنگ شود. عربستان معمولا با دست ديگران مي جنگد. آنها پول دارند و فکر مي کنند که هر کس پول دارد بر جهان حکمفرمايي مي کند. اما اين صحيح نيست. عربستان طي سالهاي گذشته پول زيادي در سوريه و عراق و يمن و سومالي و لبنان هزينه کرده است. عربستان داراي سه چيز است، پول و رسانه و شيوخي براي صادر کردن فتوا. آنها سريعا منافعشان را جامه ديني مي پوشانند و علماي سعودي فتوا مي دهند که مثلا جنگ در يمن جنگ سني با شيعه است. عربستان در همه جنگهايي که با واسطه در منطقه انجام داده شکست خورده است. در لبنان و سوريه و عراق و هر جايي که رخنه کرده شکست خورده است. در يمن به اين نتيجه رسيد که دست نشاندگان داخلي که پول صرفشان کرده نمي توانند آن را به مقصود برسانند پس مجبور شد مستقيما وارد جنگ شود. 

سيد حسن نصرالله درباره بيانيه سوئيس و نتايج مذاکرات هسته اي ايران با 1+5 هم گفت: جهان متقاعد شده و درک کرده است که فقط با مذاکره و ازطريق ديپلماتيک مي تواند پرونده هسته اي ايران را حل و فصل کند. علت قدرت و توانمندي ايران است. در مرحله نخست علت قدرت ايران است. اين توافق باعث تقويت قدرت ايران و نقش آن در منطقه  مي شود. به هم پيمانان ايران در منطقه فشاري وارد نخواهد شد بلکه ايران در آينده خواهد توانست در کنار هم پيمانان و شرکاي خود در منطقه بماند و از ملت هاي منطقه حمايت کند. علت اصلي مذاکره با ايران و توسل به گزينه ديپلماسي قدرت ذاتي ايران است. غربي ها تحريم شديد ايران را تجربه کردند ولي پيشرفت ايراني ها در همه زمينه هاي علمي ، فناوري ، فرهنگي ، اقتصادي ، تاسيسات زيربنايي ، نظامي ، صنعت و تجاري ادامه يافت. محاصره و تحريم ايران را تسليم نکرد. جنگ هسته اي با ايران نيز نتيجه بخش نيست. تنها راه موجود ديپلماسي است. ايران آماده تعامل و حل پرونده هسته اي خود از طريق گفتگو و سياسي است. برخي مدعي مي شوند که ايران را از ساخت بمب هسته اي بازداشتيم. اين چه سخني است؟ ايران که بارها اعلام کرده است قصد ساختن بمب اتم ندارد. آيت الله سيد علي خامنه اي رهبري ايران سال هاي متمادي است که مي گويد ساخت بمب هسته اي و استفاده از آن شرعا حرام است. ايران آماده گفتگو و حل تنش ها از طريق سياسي است ولي هرگز از حقوق طبيعي خود عقب نشيني نمي کند.
https://taghribnews.com/vdchmqnzz23n66d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی