تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 280253
//حج؛ محور وحدت اسلامی//(11)

نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی: در حج عوامل تفرقه و چنددستگی رنگ می‌بازد/ آیت‌الله اراکی علمدار و پرچمدار تقریب مذاهب است

تنا – مجلس شورای اسلامی
نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مناسک حج بهترین موقعیت برای ایجاد صفا، صمیمیت، همدلی و همگرایی میان مسلمانان جهان است.
نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی: در حج عوامل تفرقه و چنددستگی رنگ می‌بازد/ آیت‌الله اراکی علمدار و پرچمدار تقریب مذاهب است
سید احسن علوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، حج را جلوه‌ای از وحدت، اتحاد و همبستگی مسلمانان خواند و گفت: در ایام حج همه مسلمانان پناهنده خانه کعبه می‌شوند و در آنجا زیارت دل می‌کنند، بنابراین مسلمانان اهل دل با کنار گذاشتن همه زیورهای دنیایی، گِرد خانه کعبه جمع شده و بیش از پیش اتحاد و همبستگی بین آنها ایجاد می‌شود.
 
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه مسلمانان وقتی در کنار خانه کعبه در یک صف واحد و در مسیر یک قبله می‌ایستند و با تأسی به ابر مَرد بشریت، مناسک حج را به جا می‌آورند، ثانیه به ثانیه و ساعت به ساعت حس اتحاد، وحدت و همدلی بین آنها افزایش یافته و عوامل تفرقه و چنددستگی رنگ می‌بازد.
 
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که مسلمانان به فرمان مقام معظم رهبری و بر اساس فرمان دین، مراسم برائت را به جای می‌آورند، باید به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت نیز عمل کنند، زیرا مناسک حج بهترین موقعیت برای ایجاد صفا، صمیمیت، همدلی و همگرایی میان مسلمانان جهان است.
 
نایب رئیس فراکسیون تقریب مذاهب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراط‌گرایی از طرف هر قوم و قبیله‌ای محکوم است، گفت: باید سیاست‌های دولتمردان کشور ما به سمتی باشد که بنیادگرایی تحریک نشود، زیرا این اقدامات برخلاف مسیر وحدت است.
 
وی آیت‌الله اراکی را علمدار و پرچمدار تقریب مذاهب خواند و گفت: حضور ایشان، حضور مبارکی است که موجب وحدت میان مسلمانان می‌شود.
 
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، دیدار با مراجع قم و مشهد را اقدامی مؤثر در مسیر وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان ایران خواند.
 
https://taghribnews.com/vdchmvnix23n6id.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی