تاریخ انتشار۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 261155

آمادگی دولت و مخالفان سوریه برای مذاکرات مستقیم در ژنو

سازمان ملل اعلام کرد: نمایندگان دولت و گروه‌های معارض سوریه برای نخستین بار آمادۀ برگزاری گفتگوهای رو در رو در مذاکرات ژنو هستند.
آمادگی دولت و مخالفان سوریه برای مذاکرات مستقیم در ژنو
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مایکل کانتت" یکی از مسئولان دفتر استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، این مطالب را در دومین روز از دور جدید مذاکرات در شهر ژنو در سوئیس بیان کرد.

کانتت افزود: دی میستورا از اینکه دو جناح در مدت زمانی کوتاه آمادگی خود را برای نشستن در یک اتاق نشان داده‌اند، خرسند است. وی خاطر نشان کرد:نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه معتقد است، این مذاکرات دشوار و طولانی خواهد بود و نباید انتظار پیشرفت زود هنگام در این گفتگوها را داشت.

کانتت ادامه داد: دی میستورا با هیأت دولت دمشق به ریاست بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل و و هیئت گروه مخالفان موسوم به کمیته عالی مذاکرات به ریاست ناصر الحریری، دیدارهای بسیار منظمی داشته است.

به گفته وی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین طرح‌های کاملی درباره نحوه ادامه یافتن مذاکرات با هدف تسهیل بحث‌های اساسی با رویکردی به سوی مذاکرات واقعی ارائه کرده است.

دور قبلی مذاکرات دو جناح در ژنو به طور غیرمستقیم و از طریق استفان دی میستورا برگزار شد؛ استفان دیمیستورا پنج‌شنبه اعلام کرده بود که روز جمعه با دو جناح حاضر در گفتگوهای سوریه دیدار می‌کند.

در همین حال، الحریری بعد از دیدار با دی میستورا تأکید کرد: گفتگوها با وی مثبت بود؛ وی با بیان اینکه نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دربارۀ گذار سیاسی در این کشور مشتاق‌تر از گذشته بود، ادامه داد:ما پیشنهادها و ایده‌های مثبتی از دی میستورا شنیدیم.

الحریری ادامه داد: تاکنون تدابیر خاصی اتخاذ نشده و فقط در خصوص رویه گفتگوهای جاری بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته است.
https://taghribnews.com/vdchmznim23n-zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی