تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۰
کد مطلب : 268077

نجات یک هزار خانواده عراقی از محاصره داعش/اعزام نیروهای ویژه جنبش نجباء برای آزادسازی مناطق مرزی عراق با سوریه

نیروهای الحشد الشعبی عراق که به فاصله 3کیلومتری از مرکز قیروان رسیده اند، در عملیات آزادسازی این منطقه در غرب موصل، یک هزار و 100 خانواده عراقی را از محاصره داعش نجات دادند و به مناطق امن منتقل کردند.
نجات یک هزار خانواده عراقی از محاصره داعش/اعزام نیروهای ویژه جنبش نجباء برای آزادسازی مناطق مرزی عراق با سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،نیروهای عراقی در این عملیات، تعدادی انبار مهمات و موشک اندازهای تروریست ها و همچنین خودروهای زرهی آنها را کشف کردند.

نیروهای بسیج مردمی همچنین مواضع تروریست ها را در داخل منطقه القیروان هدف قرار دادند و شماری از آنها را به هلاکت رساند.

پیشتر نیز نیروهای الحشد الشعبی در این عملیات، روستای راهبردی الخنیسی واقع در شمال قیروان را که یکی از مواضع مهم داعش بود آزاد کردند و محور ارتباطی جنوبی قیروان-البعاج و محور شمالی ارتباطی قیروان –سنجار را به کنترل خود درآوردند.

نیروهای الحشد الشعبی همچنین از روز پنجشنبه گذشته (11 می 2017) عملیات جدیدی در محور غرب استان نینوا به سمت شهر قیروان در غرب تلعفر آغاز کرده اند؛ این نیروها طی 24 ساعت از شروع عملیات که با نام مقدس "محمد رسول الله دوم" نامگذاری شده است، 21 روستا را آزاد و 77 عنصر تروریستی را کشته و 15 خودرو بمب گذاری شده را نیز منهدم کردند.

نیروهای الحشد الشعبی از اولین ساعات روز شنبه، آزادی چهار روستای دیگر را در این محور با نام های 'تل عزو'، 'تل الحائط'، 'هزیل' و 'محمد زید' در جنوب شرق، شمال شرق، شرق و جنوب بخش قیروان از توابع استان نینوا را در شمال عراق آزاد کرده اند.

خبر دیگر اینکه، رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی نجباء برای آزادساری و پاکسازی اراضی عراق از دست گروهک تروریستی داعش به مرز سوریه اعزام شدند.

دفتر مقاومت اسلامی نجبا در ایران اعلام کرد: عملیات محمد رسول الله(ص) صبح روز پنجم اردیبهشت‌ماه برای آزادسازی الحضر و مناطق اطراف آن در جنوب موصل به صورت رسمی از سوی سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اعلام و پیشروی به سوی اهداف مورد نظر از سه محور آغاز شد.

 طی روزهای اخیر، عملیات یاد شده وارد فاز دوم با هدف آزادسازی و پاکسازی اراضی نزدیک به خاک سوریه شد.

رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء نیز از روز جمعه به منظور تقویت قوا و آزادی مناطق عراق تا مرز سوریه وارد عمل شدند؛ بنا به اعلام ستاد فرماندهی این جنبش، رزمندگان اعزام شده به این عملیات از جمله نیروهای متخصص و آموزش دیده برای حملات ویژه هستند.
 
https://taghribnews.com/vdchq6niq23n-vd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی