تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 288570
امام جمعه نجف اشرف:

جدایی کردستان به فروپاشی ‌آن منجر می شود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه در حسینیه فاطمیه کبری، با تأکید بر اینکه کشور های جهان و منطقه لجبازی رهبران کردستان را به هیچ عنوان نمی پذیرند، گفت: سرنوشت تجزیه عراق، فروپاشی کردستان است.
جدایی کردستان به فروپاشی ‌آن منجر می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، تأکید کرد: کشور های جهان و منطقه، لجبازی رهبران کردستان را به هیچ عنوان نمی پذیرند و سرنوشت تجزیه عراق، فروپاشی کردستان است.

حجت الاسلام قپانچی عملیات آزاد سازی کامل "حویجه" را ارج نهاد و با اشاره به اینکه عملیات آزاد سازی منطقه "القائم" و "راوه" آغاز شده و بیش از 800 داعشی خودشان را به نیرو های پیشمرگ تسلیم کردند، خواستار تحویل تسلیم شدگان به نیرو های عراقی شد تا به جزای اعمالشان برسند؛ وی افزود: داعش هیچ پناهگاهی در عراق ندارد و به زودی نابود خواهند شد.

امام جمعه نجف اشرف، تصریح کرد: اقلیم کردستان شاهد اختلافات و شکاف های داخلی پیرامون پذیرش یا عدم پذیرش جدایی است؛رهبران کردستان باید قبل از اینکه وقت بگذرد، دست از لجاجت بردارند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها اشاره کرد: ملت عراق در حال آماده شدن برای استقبال از زائرین اربعین امام حسین (علیه السلام) هستند و این فضل و کرامتی است که خداوند منّان به ملت عراق داده است و این زیارت تحول بزرگی در اخلاق به وجود می آورد و مکتبی است که ما و ملت ها از آن درس می آموزیم.

وی از نهاد های دولتی خواست تا آمادگی کامل داشته باشند؛ قپانچی همچنین گفت: نیرو های امنیتی با خدمات و امنیتی که برای زائران برقرار می کنند، موجب افتخار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی با اسارت خاندان نبوت (ع) از کوفه به شام و حوادثی که در این سفر رخ داد، اشاره کرد و یاد آور شهادت امام سجاد (ع) شد که پیامبر اکرم (ص) ایشان را زین العابدین لقب دادند.

وی افزود: امام سجاد (ع) نقش مهمی در قیام امام حسین (ع) و بقای آن داشته اند و در دمشق و در مجلس یزید تا مدینه تحولاتی را به وجود آوردند؛ روح امام حسین (ع) در امام سجاد (ع) می جوشید.

امام جمعه نجف اشرف به نقش امام سجاد (ع) در مقابله با انحراف فکری و اخلاقی در امت اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) با ارتداد فکری و انحراف اخلاقی امتی که از حاکم فاجر پیروی می کردند، مقابله کرد.

 
https://taghribnews.com/vdchq6niv23n6md.tft2.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی