تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۴
کد مطلب : 168078

بازسازی غزه نیاز به ۷.۸ ميليارد دلار دارد

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: بازسازی غزه هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
بازسازی غزه نیاز به ۷.۸ ميليارد دلار دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، تشکیلات خودگردان طی گزارشی اعلام کرد هزینه بازسازی ۱۷ هزار باب واحد مسکونی که در بمباران اسرائیلی ها با خاک یکسان شد دو و نیم میلیارد دلار خواهد بود و بخش انرژی غزه در پی اصابت دو موشک اسرائیل و نابودی تنها نیروگاه برق این باریکه، به ۲۵۰ میلیون دلار هزینه نیاز دارد.

"محمد اشتیه" اقتصاد دان فلسطینی و عضو ارشد حزب حاکم فتح در کرانه غزبی در رام الله به خبرنگاران گفت: حمله اخیر اسرائیل به غزه بی سابقه بود. غزه دچار مصیبت شده و به کمک فوری نیاز دارد زیرا بسیاری از خرابی ها را نمی توان مدت طولانی به حال خود رها کرد.

اشتیه که ریاست شورای اقتصادی فلسطین برای توسعه و تحقیقات - که این ارزیابی را انجام داد - بر عهده دارد تاکید کرد بازسازی غزه تا حد فراوانی به کمک های خارجی بستگی دارد و پایان خصومت بین گروه های فلسطینی و همچنین باز شدن گذرگاه های مرزی اسرائیل برای آن ضروری است.

با این حال به نظر می رسد هیچیک از عواملی که اشتیه نام برد در آینده نزدیک قابل دسترسی نیستند. برگزاری کنفرانس کمک به غزه در قاهره هنوز رسما برنامه ریزی نشده است، موسسات فلسطینی غزه و کرانه غربی با هم اختلاف دارند و اسرائیل هنوز آمد و شد مردم و کالاها را در مرزهایی که با غزه دارد به طور اساسی آزاد نکرده است.

در ارزیابی تشکیلات خودگردان همچنین به این امر اشاره شد که بخش آموزش باریکه غزه برای ادامه فعالیت به ۱۴۳ میلیون دلار نیاز دارد. حدود نیم میلیون کودک از پایان درگیری ها نتوانسته اند به کلاس های درس بازگردند زیرا ساختمان مدارس یا ویران شده و یا برای اسکان آوارگان مورد استفاده قرار گرفته اند.

سازمان ملل اعلام کرده است بیش از ۱۰۶ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری غزه بی خانمان شده و در پناهگاه های سازمان ملل یا خانه های دیگران به عنوان میهمان زندگی می کنند.

بقیه مبلغی که شورای اقتصادی فلسطین برای توسعه و تحقیقات برای بازسازی غزه ارزیابی کرده است برای بخش های مالی، بهداشت، کشاورزی و حمل و نقل مورد نیاز خواهد بود که همه آنها در جنگ آسیب گسترده دیدند.

این ارزیابی به کمک ۱۳ کارشناس و گروه های تحقیقاتی آنها در غزه انجام شده است، در این گزارش همچنین ۶۷۰ میلیون دلار برای ساخت یک فرودگاه و یک بندرگاه که اشتیه آن را حق فلسطینیان دانست اما اسرائیل تاکنون آن را رد کرده است، اختصاص یافته است.
https://taghribnews.com/vdchq6nz623n-vd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی