تاریخ انتشار۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 168177

نگاه استراتژیک علمای اسلامی به مقاومت فلسطین

سعیدفانیان،مدیرعامل خبرگزاری تقریب
توجه و تأکید بر اهمیت استراتژیک و غیر قابل جایگزین مسئله فلسطین و دفاع از آرمانهای اسلامی مردم مسلمان همچنین حمایت از قبله اول مسلمانان همواره می تواند عمق استراتژیک و راهبرد رهبران و علمای اسلامی کشورهای مختلف باشد امری که در اجلاس علمای مسلمان برای حمایت از مقاومت فلسطین مورد توجه قرار دارد.
نگاه استراتژیک علمای اسلامی به مقاومت فلسطین
بدون تردید از زمان ایجاد رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، موضوع فلسطین و آینده مسلمانان و دیگر ساکنان این دیار و سرزمین اشغالی ، بزرگترین مسئله جهان اسلام و مهمترین موضوع منطقه خاورمیانه بوده است . امام خمینی(ره) وحضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی بارها بر این نکته تأکید داشته اند و مسلمانان را از دسیسه های صهیونیستها در انحراف افکار به سمت و سوی سایر موضوعات برحذر داشته اند.
در نگاهی جامع به آنچه تاکنون بر سر کشور ها و ملت های منطقه رفته است،نقش تفرقه افکنانه صهیونیست ها در تحولات جاری منطقه و نیز ایجاد موضوعات فرعی برای انحراف اذهان از اشغال فلسطین وبی رنگ ساختن معضل بزرگ رژیم صهیونیستی و پیامدهای شوم این غده سرطانی، کاملاً مشهود است . با این همه برخی از جریان های سیاسی و دولت های منطقه از روی خامی و یا تعهدی که به آمریکا و اسرائیل داشته و دارند، به بهانه خیلی از اتفاقات کم اهمیت که آنها نیز به نوعی با برنامه ریزی صهیونیستی ها و پشتیبانان جهانی آنها مرتبطند، به فلسطین وفلسطینی ها کم اعتنا هستند غافل از اینکه پیامدهای زیانبار این بی توجهی ها یا تحلیل های اشتباه دامن خود آنها و مردمان منطقه را خواهد گرفت و اگر امروز نتوانند یا نخواهند که با وحدت و همدلی در برابر زیاده خواهی های رژیم اشغالگر قدس بایستند، در آینده مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر و بهای سنگین تری خواهندشد.
البته معمولاً خود مردم فلسطین هوشمندانه از اصل شدن مسائل فرعی اجتناب می کنند و با مقاومت جانانه خود در افشای خوی تجاوزگرانه اسرائیلی ها نزد افکار عمومی موفق بوده اند. سه جنگ نابرابر ارتش صهیونیستی با مردم فلسطین و لبنان در سال های اخیر به خوبی ماهیت تجاوزگرانه اشغالگران را به جهانیان نشان داده است. چنانچه در عملیات نظامی که نظامیان اسرائیلی طی سالهای اخیر با ساکنان مسلمان غزه داشته اند، حدود چهار هزار نفر از زنان و کودکان و دیگر مردمان غیر نظامی فلسطینی را به شهادت رسانده و چند ده هزار نفر را مجروح و صدها هزار نفر بی خانمان کرده اند.
جنایات رژیم اسرائیل آنچنان روشن است که شاید برشمردن مستندات برای نشان دادن خوی سبعانه ورفتار غیر انسانی صهیونیست ها چندان لازم به نظر نرسد ولی متأسفانه به دلیل سلطه صهیونیست ها و حامیان آنها بر رسانه های بین المللی عمق جنایات اسرائیل هنوز آنطور که باید و شاید نزد مردم جهان منعکس نشده است.
توجه و تأکید بر اهمیت استراتژیک و غیر قابل جایگزین مسئله فلسطین و دفاع از آرمانهای اسلامی مردم مسلمان همچنین حمایت از قبله اول مسلمانان همواره می تواند عمق استراتژیک و راهبرد رهبران و علمای اسلامی کشورهای مختلف باشد امری که در اجلاس علمای مسلمان برای حمایت از مقاومت فلسطین مورد توجه قرار دارد.
بنابراین اهمیت نشست قریب الوقوع علمای مسلمان را در تهران از دو منظر می توان حائز اهمیت دانست؛ نخست همین نکته که در فوق گفته شد یعنی تلاشی دیگر برای نشان دادن ابعاد ظلم وجنایت اشغالگران فلسطین درحق مردم این منطقه بویژه آنچه در غزه گذشت و دوم آنکه نقش علمای مسلمان در تربیت جوامع اسلامی ونشان دادن راه انسانی وخداپسندانه مقاومت به جوانان و نوجوانان نقشی بی بدیل است بنابراین هماهنگی بیشتر وهم فکری علما برای تقویت تفکر مقاومت می تواند پایه های آن را مستحکم تر از پیش سازد.
اگر رژیم صهیونیستی پس از سالها تلاش وهزینه کردن، تحت حمایت آمریکا و اروپا هنوز بامقاومت جانانه مسلمانان فلسطین روبرو است ودر نزد افکار عمومی جهان هم وضعیتی مطلوب ندارد، بی شک بخش اعظم آن به جوانان پرشوری مربوط می شود که محصول تربیت فکری همین علما هستند.

https://taghribnews.com/vdchq6nzq23n-zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی