تاریخ انتشار۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 267870

رئیس کلیسای کاتولیک عراق با سید عمار حکیم دیدار کرد

سید عمار حکیم هرگونه مهاجرت مسیحیان به خارج از عراق را خسارتی جبران ناپذیر دانست و افزود: ما در طرح تفاهم ملی حقوق تمام مردم از جمله مسیحیان را در نظر گرفته ایم و همه باید از حقوق یکسان شهروندی برخوردار باشند.
رئیس کلیسای کاتولیک عراق با سید عمار حکیم دیدار کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " لوییس رافائل ساکو" اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه روز گذشته با حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کرد.

طرفین در این دیدار درباره پرونده تفاهم ملی و مرحله پس از داعش و نقش اقلیت های دینی در حمایت از ثبات امنیتی و سیاسی و اقتصادی عراق بحث و گفتگو کردند.

سید عمار حکیم در این دیدار بار دیگر به بیان دیدگاه خود درباره مسیحیان عراق پرداخت و آنها را قشری بی نظیر از جامعه عراق دانست که با اقشار دیگر غیر قابل مقایسه هستند و هرگونه مهاجرت مسیحیان به خارج از کشور را خسارتی جبران ناپذیر دانست.

وی افزود: ما در طرح تفاهم ملی حقوق تمام مردم از جمله مسیحیان را در نظر گرفته ایم و همه باید از حقوق یکسان شهروندی برخوردار باشند.

رئیس ائتلاف ملی عراق همچنین از فداکاری های مسیحیان عراق در مبارزه با داعش تقدیر و تشکر و اظهار امیدواری کرد، تمام مردم عراق به سرزمین های خود بازگردند و در برابر داعش پیروز شوند.
https://taghribnews.com/vdchqqniv23n-6d.tft2.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی