تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 167871
قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاكید كرد:

نوع برخورد اهل بیت(ع) محور تقریب/ لزوم حفظ ارتباط خوب بین مسلمانان

تنا – اختصاصی
قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاكید بر لزوم استفاده بهینه از تعالیم اهل بیت(ع) در رابطه با ارتباط بین مسلمانان، اظهار داشت: آنچه در گذشته مرسوم بوده این است كه باید از سایر مذاهب دوری كرده و در دایره مذهب خود محصور شویم كه این در عكس آموزه های اهل بیت(ع) است.
نوع برخورد اهل بیت(ع) محور تقریب/ لزوم حفظ ارتباط خوب بین مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "سید موسی موسوی" در سخنانی در نشست صمیمانه با اساتید و مدیران حوزه علمیه استان خراسان رضوی كه صبح امروز در سالن همایشهای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریك فرارسیدن دهه كرامت، گفت: با توجه به فرارسیدن روزهای مبارك ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) این روزها روزهای سخا و كرم اهل بیت(ع) است.

وی تاكید كرد: یكی از موضوعات مهمی كه همواره مورد عنایت اهل بیت(ع) بوده و در سیره ائمه(ع) درسهای بزرگی در این راستا وجود دارد نوع برخورد پیروان اهل بیت(ع) با سایر مذاهب است.

قائم مقام مجمع تقریب افزود: پس از دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی یكی از مسائل مورد بحث همین مسئله و نوع برخورد با پیروان سایر مذاهب بود كه این مسئله باید در حوزه های علمی و فقهی ما مورد تحقیق و پژوهش قرار می گرفت؛ آنچه كه پیش از این وجود داشت محصور بودن در دایره مذهب خویش و عدم ارتباط با سایر مذاهب بود كه تعالیم اهل بیت(ع) دقیقا در عكس این مسئله بوده است.

وی با اشاره به انقلابهای منطقه، گفت: اگر این انقلابها در مرزها و مذهب های خاصی محصور شود قطعا شكست خواهد خورد و توطئه استكبار جهانی برای ایجاد خلل در زمینه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... محقق خواهد شد.

وی با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری پیرامون برنامه های فرهنگی كشور، گفت: در این دستورات بر مهندسی مسائل فرهنگی تاكید شده است و اینكه مبحث فرهنگ به صورت كامل باید مورد بررسی قرار گیرد؛ در جمهوری اسلامی نیاز بود بحث ارتباط با اهل سنت و سایر مذاهب به انجام برسد كه در این زمینه اقدامات شایان توجهی شده است.

سید موسی موسوی با اشاره به پتانسل حج برای ایجاد این ارتباط، گفت: در ستایش عظمت حج و بهره گیری از این فرصت روایاتی از حضرت زهرا(س) و امام صادق(ع) وجود دارد كه پایداری عزت مسلمانان را در این گردهمایی عظیم توصیف می كنند.

وی افزود: ائمه(ع) همیشه بر اتحاد جامعه اسلامی تاكید داشته و خواستار پیوند كلی بین مسلمانان بوده اند؛ بدون شك اهل بیت(ع) حبل المتین كل جامعه اسلامی و حامی وحدت جامعه اسلامی بوده اند؛ اهل بیت(ع) دائما به مسئله وحدت عنایت داشته و بر لزوم همگرایی و پیوند مسلمانان تاكید كرده اند.

قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به موفقیت مقاومت غزه در رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی، بیان داشت:علی رغم آن همه سختی ها و شهیدانی كه غزه تقدیم كرد خداوند عزت را به آنان بخشید؛ تا جایی كه نخست وزیر خبیث رژیم صهیونیستی اعتراف كرد كه اگر ما در غزه به موفقیت نرسیدیم به دلیل این بود كه كشور قدرتمندی مثل ایران پشت سر آن بود.

وی افزود: عقبه و مقبولیتی كه ایران در جهان اسلام دارد این اقتدار را برای جمهوری اسلامی آفرید و این نمونه ای بارز از ارتباط كشور با دیگران است كه لزوم پیوند با سایر مذاهب را به اثبات می رساند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه تاكید كرد:مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تلاش دارد ارتباط بین مسلمانان را گسترش دهد و در این راستا تلاشهای گسترده ای را به سامان رسانده است.



https://taghribnews.com/vdchqqnzz23n-6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی