>> کشف یکی از قدیمی ترین نسخه های قرآن کریم در انگلیس | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 199173

کشف یکی از قدیمی ترین نسخه های قرآن کریم در انگلیس

دانشگاه بیرمنگهام انگلیس اعلام کرد، یکی از قدیمی ترین نسخه های قرآن کریم به تازگی کشف شده است و در کتابخانه این دانشگاه نگهداری می شود.
کشف یکی از قدیمی ترین نسخه های قرآن کریم در انگلیس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دانشگاه بیرمنگهام انگلیس اعلام کرد: آزمایش تاریخ گذاری رادیوکربن بر روی اوراق یک نسخه قدیمی از قرآن کریم که در کتابخانه این دانشگاه نگهداری می شود، نشان می دهد که عمر این نسخه دست کم به 1370 سال پیش می رسد و در نتیجه احتمال می رود این نسخه، قدیمی ترین قرآن موجود در جهان باشد.
 
 این قرآن باستانی زمانی کشف شد که یک دانشجوی دوره دکترا به هنگام تحقیق بر روی اوراق این قرآن، آنها را جهت تعیین قدمت، به واحد تاریخ گذاری دانشگاه آکسفورد ارسال کرد.
 
نتیجه آزمایش تاریخ گذاری نشان داد که قدمت این قرآن کهن که بر روی پوست نوشته شده است، به سال های 568 تا 645 میلادی می رسد و از آنجا که پیامبر اسلام(ص) در سال 632 میلادی وفات یافتند، کاتب این نسخه از قرآن،  احتمالاً هم عصر پیامبر اسلام(ص) بوده است.
 
اوراق قرآن موجود در کتابخانه دانشگاه بیرمنگهام به خط حجازی نوشته شده که یکی از شیوه‌های اولیه کتابت به زبان عربی بوده است.
 
مسئول بخش کتاب‌ها و متون خطی کتابخانه بریتانیا در این زمینه گفت: قرآن کتابخانه بیرمنگهام حتی اگر در زمان حیات پیامبر(ص) کتابت نشده باشد، قطعا قدمت آن به عصر سه خلیفه پس از ایشان می‌رسد.
 
 نحوه کتابت این اوراق بسیار خوب است به نحوی که حتی امروز هم می‌توان به سادگی حروف آن را تشخیص داد و متن را قرائت کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdchqwnzx23nwzd.tft2.html
مرجع : خبرگزاری اسپوتنیک
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی