تاریخ انتشار۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۸
کد مطلب : 263171
//تحولات یمن//

امیدواری ولد الشیخ به راه حل سیاسی در یمن/ سرهنگ مزدور عربستان در یمن کشته شد

نماینده ویژه سازمان ملل در یمن اعلام کرد فرصت حل سیاسی بحران این کشور هنوز وجود دارد.
امیدواری ولد الشیخ به راه حل سیاسی در یمن/ سرهنگ مزدور عربستان در یمن کشته شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسماعیل ولد الشیخ با انتشار بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که سفر چهار روزه وی به اروپا به پایان رسیده و در این سفر با مسئولان و کارشناسان مسایل خاورمیانه درباره اوضاع یمن گفتگو کرده است.
 
ولد الشیخ با سفر به کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان با مقامات این کشورها درباره تحولات یمن گفتگو و آنان را از جزئیات اوضاع اسفناک و فاجعه بار این کشور آگاه کرد.
 
نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد دهها هزار نفر در درگیریها و خشونت ها یمن جان باختند و هزاران تن دیگر آواره و بی خانمان شدند.
 
ولد الشیخ  گفت: آیا طرفهای درگیر در یمن باید متحمل تلفات و خسارات بیشتری شوند تا به مسئولیت اخلاقی خود برای توقف درگیریها عمل کنند و به روند  از سرگیری گفتگوهای صلح پایبند باشند؟
 
به گزارش خبرگزاری شین هوا از صنعا، ولد الشیخ افزود جای بسی تاسف است که طرفهای درگیر در یمن فرصت حضور بر سر میز مذاکره برای حل سیاسی بحران این کشور را از دست می دهند اما شانس رسیدن به راه حل سیاسی در این کشور هنوز به پایان نرسیده است و امکان حل سیاسی بحران یمن وجود دارد.
 
نماینده ویژه سازمان ملل در ادامه از جامعه جهانی خواست همه تلاش خود را برای دعوت از طرفهای درگیر در یمن به خویشتنداری و توقف درگیریها، کمک به کاهش مشکلات و درد و رنج های مردم و دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان دادن به مناقشه این کشور به کار گیرند.
 
اسماعیل ولد الشیخ تصریح کرد تاخیر در روند دستیابی به توافقتامه صلح عادلانه، فراگیر و متوازن در یمن به افزایش خشونت، بی ثباتی و تشدید بحران انسانی در این کشور منجر خواهد شد.
 
وی یادآور شد تداوم شرایط فعلی در یمن می تواند زمینه ای برای گسترش حضور گروههای تروریستی در این کشور و  مناطق دیگر جهان باشد.
 
سرهنگ مزدور عربستان در یمن کشته شد
 
فرمانده گردان متجاوزان سعودی در کمین نیروهای یمنی در جبهه مخا کشته شد.
 
سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد که تا کنون 108 موشک بالستیک به سوی نیروهای متجاوز در داخل و خارج یمن شلیک شده است.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که دشمن یمن را هدف قرار می دهد، شلیک موشک به عمق خاک عربستان ادامه خواهد یافت.
 
در همین حال خبرنگار العالم در یمن، از هلاکت سرهنگ احمد حسین الیافعی فرمانده گردان متجاوزان سعودی و شماری از همراهانش در کمین نیروهای یمنی در جبهه مخا خبر داد. 
 
 

 
https://taghribnews.com/vdchqxniz23n-zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی