تاریخ انتشار۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۰
کد مطلب : 50337

اجرای صحیح بانکداری اسلامی، یکی از محورهای طرح تحول بانکی در سال۹۰

قائم مقام بانک مرکزی گفت: اجرای صحیح بانکداری اسلامی، عدالت و رضایت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال و سیاست گذاری پولی کارا برای کنترل تورم از محورهای اساسی طرح تحول بانکی در سال ۹۰ است.
اجرای صحیح بانکداری اسلامی، یکی از محورهای طرح تحول بانکی در سال۹۰
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،" سیدحمید پورمحمدی" عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش سیاست های پولی و ارزی از تدوین پیش نویس طرح تحول نظام بانکی کشور خبر داد و گفت: این پیش نویس به دولت ارائه خواهد شد.

وی ۸ محور اساسی برای طرح تحول نظام بانکی کشور را برشمرد و افزود: اجرای صحیح بانکداری اسلامی، عدالت و رضایت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال و سیاست گذاری پولی کارا برای کنترل تورم از جمله این محورها است.

قائم مقام بانک مرکزی ۴ محور دیگر طرح تحول نظام بانکی را حمایت از بهبود فضای کسب و کار، تقویت نظارت بر شبکه بانکی، تنوع بخشی به نهادها و بانکداری الکترونیک، اثر بخشی، کارایی و بهره وری در نظام بانکی عنوان کرد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه در اجرای صحیح بانکداری اسلامی باید نسبت به انطباق عملیات بانکی با شرع مقدس اطمینان حاصل کنیم، گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری است که تمام قوانین بانکی خود را منطبق با شرع مقدس دنبال می کند، بنابراین باید به شائبه های احتمالی در این خصوص پاسخ داد و ایرادات را رفع کرد تا جایگاه نظام بانکداری ایران ارتقا یابد.
https://taghribnews.com/vdchqxnm.23nvxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی