تاریخ انتشار۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۵
کد مطلب : 261876

فرودگاه نظامی تدمر در کنترل ارتش سوریه/ تقویت حضور نظامی آمریکا در منبج سوریه

شبکه های خبری از سیطره ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن بر فرودگاه نظامی تدمر و شمال آن تا مسافت دو کیلومتری خبر داد.
فرودگاه نظامی تدمر در کنترل ارتش سوریه/ تقویت حضور نظامی آمریکا در منبج سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن پس از درگیری شدید با تروریست‌های داعش، کنترل فرودگاه نظامی تدمر و شمال آن تا مسافت دوکیلومتری را به دست گرفتند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.به گزارش العالم،نیروهای ارتش سوریه اردوگاه آموزشی تروریست‌های داعش در شرق العقیربات در ریف حماه شرقی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن 40 تروریست به هلاکت رسیدند و شمار زیادی از این تروریست‌ها از جمله خالد الشویخی، سرکرده یکی از باندهای تروریستی وابسته به داعش زخمی شدند.

ارتش سوریه همچنان در  حال پیشروی در ریف حلب شرقی است و شهرک‌های قصر هدله، مزرعه القصر و جب ابیض را تحت کنترل خود درآورده و ده‌ها تروریست داعشی را به هلاکت رسانده است.

خبر دیگر اینکه، آمریکا حضور نظامی خود را در منبج سوریه با هدف تلاش برای ممانعت از حمله‌ای که ترکیه تهدید به آن کرده بود، تقویت کرد.

"جان دوریان" سخنگوی ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا در توییتر نوشت: ارتش آمریکا حضور نظامی خود را در منبج تقویت کرده است تا به این ضمانت دست یابد که نیروهای مدافع خلق کرد، در آنجا حضور نداشته باشند.

وی گفت: این اقدام با هدف ممانعت از تجاوز و متمرکز شدن بر شکست داعش اتخاذ شده است.

هدف آمریکا تلاش برای دفع حمله‌ای است که آنکارا به آن تهدید کرده است؛ مقامات ترکیه اخیرا تهدید کردند که اگر نیروهای سوریه دموکرات (کردهای سوریه) از منبج عقب‌نشینی نکنند، به آن‌ها حمله خواهد کرد.

نیروهای سوریه دموکرات هم‌پیمان و شریک آمریکا در جنگ علیه داعش هستند؛ آن ها سال گذشته داعش را از شهر منبج در حومه حلب بیرون راندند.

تقویت حضور نظامی آمریکا بعد از آغاز درگیری‌ها میان نیروهای کرد و نیروهای مورد حمایت ترکیه در غرب منبج صورت گرفت.
 
 
https://taghribnews.com/vdchqzni-23n-6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی