>> قدردانی خطیبان جمعه لبنان از دستاوردهای مقاومت اسلامی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 221573

قدردانی خطیبان جمعه لبنان از دستاوردهای مقاومت اسلامی

دستاوردهای مقاومت در سوریه و لبنان، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مسائل داخلی لبنان از جمله مهمترین موضوعات مطرح درخطبه های این هفته نماز جمعه لبنان بود.
قدردانی خطیبان جمعه لبنان از دستاوردهای مقاومت اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ صهیب حبلی امام جمعه اهل سنت در شهر صیدا عملیات امنیتی اخیر ارتش لبنان درمنطقه عرسال را ستود و تاکیدکرد: این عملیات، عرسال را از یک عملیات امنیتی که سازمان تروریستی داعش برای حمله به آن و ارتش لبنان برنامه ریزی کرده بود نجات داد.
 
وی موفیقت ارتش سوریه و مقاومت را در شکستن حصر دو شهرک «نبل» و «الزهراء» تبریک گفت و اظهار داشت: این پیروزی گواهی بر عقب نشینی بیش از پیش طرحهای تروریستی و شکست بانیان و حامیان این تروریست‌ها است؛به ویژه حامیانی مثل ترکیه که رؤیای امپراتوری‌اش در سوریه به فضل مقاومت ارتش و ساکنان و یاری نیروهای مقاومت ناکام ماند.
 
حجت الاسلام سید علی فضل الله هم در خطبه های نمازجمعه در مسجد امامین حسنین در منطقه حارة حریک بیروت اظهارداشت: بسیاری از فتنه‌گران و همراهان آنها و کسانی که طبق قاعده «تفرقه بینداز حکومت کن» رفتار می کنند وجود دارند که باید در برابر دیدگانمان حاضر باشند و حواسمان به آنها باشد.
 وی همچنین گفت: بحران‌ها در لبنان رو به افزایش است، از بحران معیشتی اسف‌ بار و رکود اقتصادی و افزایش بیکاری گرفته تا بحران زباله‌ها با تمام عواقب بهداشتی و محیطی آن که سلامت و زندگی شهروندان را تهدید می کند.

شیخ عفیف النابلسی امام جمعه صیدا در مجتمع حضرت زهرا (عیلها السلام) این شهر گفت: امروز بعد از گذشت سی وهفت سال شاهد سالگرد پیروزی بزرگترین انقلاب در تاریخ معاصر هستیم که دین اسلام را دوباره زنده کرد و قدرت ستمکاران را درهم‌شکست.
 
شیخ عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان هم در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: لبنان امانتی است در دستان همگی و باید از این امانت محافظت کنیم و در راهمان مقاوم و پایدار و از فتنه‌ها دوری کنیم و از هر اقدامی که در جهت پیشرفت کشور و منافع مردم است حمایت کنیم.
 
وی افزود: عدالت اجتماعی خواست اصلی مردم لبنان بوده و هست؛ مردمی  که در آرزوی کشوری عدالت مند هستند که در آن شهروندانش درحقوق و  وظایف مساوی باشند و دولت و موسسات برحسب قانون رفتار کنند تا مردم لبنان تحت توجهات دولت و بدور از سهمیه‌ بندی‌ها و امتیازات‌ فرقه ای از خدمات و امکانات بهره‌مند شوند.
https://taghribnews.com/vdchqznix23nimd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی