تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 171579

افشای ستم های رژیم صهیونیستی بر مردم ساکن در اسرائیل

تنا-لندن
در رژیم اسرائیل، دسته بندی ادیان، جنسیت ها و نژادها، براساس مقررات آهنین و به صورت یک یا صفر، سیاه یا سفید، همه یا هیچ صورت می گیرد، یهودی در برار غیر یهودی، غنی در برابر فقیر، مردان در برابر زنان و سیاه در برابر سفید.
افشای ستم های رژیم صهیونیستی بر مردم ساکن در اسرائیل
کتاب پروفسور  لاوی (Smadar Lavie)، استاد دانشگاه کالیفرنیا درباره نژادپرستی رژیم صهیونیستی و تبعیض و شکنجه در اسرائیل، این هفته در دانشگاه لندن مورد بررسی قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)از لندن،کتاب ( پیچیده در پرچم اسرائیل: یهودیان غیر غربی، مادران تنها، شکنجه بوروکراتیک و تقدس حکومت و بختWrapped in the Flag of Israel: Mizrahi, Single Mothers( Bureaucratic Torture, and the Divinities of State and Chance) که در سال جاری میلادی منتشر شد، به چگونگی اداره رژیم اسرائیل، به عنوان حکومتی صهیونیستی می پردازد که براساس باورهای دینی صهیونیستها  اداره می شود. به نوشته نویسنده، در رژیم اسرائیل، دسته بندی ادیان، جنسیت ها و نژادها، براساس مقررات آهنین و به صورت یک یا صفر، سیاه یا سفید، همه یا هیچ صورت می گیرد، یهودی در برابر غیر یهودی، غنی در برابر فقیر، مردان در برابر زنان، سیاه در برابر سفید. به این ترتیب، پروفسور لاوی رابطه میان مخالفت های اجتماعی در اسرائیل با خشونت ها در غزه،جنبش های اعتراضی سرزمین های اشغالی و امکان انتفاضه سوم را تشریح می کند. 
پیچیده در پرچم، همچنین اساس آپارتاید را میان یهودیان کشورهای اسلامی و عرب، میزراحیم (Mizrahim) که اکثریت شهروندان اسرائیلی را تشکیل می دهند و یهودیان اروپایی که در اقلیتند اما دولت را در دست دارند، آشکار می کند. نویسنده با تشریح راهپیمایی سال 2003 مادران تنها (Single Mothers) و تظاهرات گسترده سال 2011 موسوم به "تل آویو- تحریر" نشان می دهد که چگونه پیچیدگی بوروکراتیک و سرکوب جنبش یهودیان غیر اروپایی، مانع پیروزی این جنبش ها شد و در نتیجه، مردم به طور مدام،از آزار رژیم رنج می برند موضوعی که نویسنده  آن را شکنجه اتباع یهودی غیر اروپایی نام داده است.
سامدار لاوی، پژوهشگر دانشگاه برکلی است که پس از ترک کالیفرنیا به علت خشونت خانوادگی، به همراه پسرش به فلسطین اشغالی  رفت. وی که در آمریکا سال ها استاد حقوق زنان و انسان شناس بود به محض ورود به اسرائیل، به علت دفاع از حقوق زنان، دفاع از عدالت اجتماعی برای یهودیان و فلسطینی ها  و ابراز نظر علمی، مورد سوء ظن رژیم اسرائیل قرار گرفت. سازمان های امنیتی اسرائیل، گذرنامه وی را ضبط و وی را به مدت 8 سال، ممنوع الخروج کردند.
کتاب مذکور تا حدودی می تواند نابسامانی ها و برخورد های نژادی و تبعیض آمیز درون حاکمیت صهیونیست ها را بر ملا کند
https://taghribnews.com/vdchqznzw23nqmd.tft2.html
مرجع : تنا-لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی