تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 258708
//دو خبر از سوریه//

نبرد و چند دستگی بین گروههای مسلح در حومۀ حلب/ مرکز آموزش ضدمین روسیه در حلب تاسیس شد

دو گروه تروریستی موسوم به "هیئت تحریر الشام" و "احرار الشام" در حومۀ غربی شهر حلب در شمال سوریه به جان هم افتادند.
نبرد و چند دستگی بین گروههای مسلح در حومۀ حلب/ مرکز آموزش ضدمین روسیه در حلب تاسیس شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عناصر گروه تروریستی موسوم به "هیئت تحریر الشام" که به تازگی به فرماندهی گروه مسلح جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) تشکیل شده است، به "دادگاه شرعی" گروه تروریستی احرام الشام در شهر داره عزه در حومۀ غربی شهر حلب یورش بردند و آن را بعد از فرار نگهبانان آن، به کنترل خود در آوردند.
 
این حمله ساعاتی بعد از آن صورت گرفت که فرمانده هیئت تحریر الشام خواستار یک دادگاه شرعی مشترک بین دوطرف برای حل درگیری موجود شد و جبهه فتح الشام را به تعدی به سایر گروههای مسلح - پیش از پیوستن آن به هیئت تحریر الشام- متهم کرد.
 
در تحولی قابل توجه، شماری از سران گروه احرار الشام جدایی خود را از این گروه و پیوستن به هیئت تحریر الشام اعلام کردند که از ادغام 5 گروه از جمله "جبهه فتح الشام" تشکیل شده است و فرماندهی این هیئت را ابوجابر الشیخ برعهده دارد.
 
ابو صالح طحان جانشین فرمانده گروه احرار الشام در امور نظامی و از بارزترین فرماندهان این گروه در مطالبی در توییتر فرمانبرداری خود از ابوجابر را اعلام کرد. ابویوسف المهاجر سخنگوی گروه احرار الشام نیز از این گروه استعفا و به هیئت تحریر الشام پیوست و ابوالفتح الفرغلی مسئول دفتر مطالعات در هیئت دعوت و ارشاد این گروه نیز پیوستن خود را به هیئت تحریر الشام اعلام کرد.
 
مرکز آموزش ضدمین روسیه در حلب تاسیس شد
 
خبر دیگر از سوریه اینکه وزارت دفاع روسیه از تاسیس یک مرکز آموزش نظامی در شهر حلب سوریه خبر داد که دوره های خنثی کردن مین و تله های انفجاری کار گذاشته شده تروریست ها را آموزش می دهد.
 
وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: مرکز خنثی کردن مین در حلب زیر نظر نظامیان این کشور کار می کند.
 
شبکه تلویزیونی رن.تی.وی روسیه نیز اعلام کرد: 70 نفر که بیشتر نظامیان سوری هستند، نخستین گروه شرکت کننده در دوره های آموزش مین یابی به شمار می روند و همچنین چندین پلیس نظامی روسیه در این دوره شرکت خواهند کرد.
 
روسیه از حدود دو ماه پیش با آزاد شدن شرق حلب از اشغال چهار ساله تروریست ها، دسته های مین روب را برای پاکسازی به این شهر اعزام کرده است.
 
وزارت دفاع روسیه دیروز در این زمینه اعلام کرده است: در یک هفته گذشته نظامیان روس بیش از یک هزار بمب را خنثی و منطقه ای به وسعت 75 کیلومتر مربع را مین روبی کردند و قبل از این هم بیش از 360 هکتار اراضی منطقه پاکسازی شده بود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchv6ni623nmqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی