تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 288507

تأکید خطیبان جمعه لبنان بر ناکارآمد بودن تحریم های آمریکا

خطیبان جمعه لبنان در نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف این کشور، بر ناکارآمد بودن تهدیدها و تحریم های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورهای منطقه به ویژه ایران و لبنان تأکید کردند.
تأکید خطیبان جمعه لبنان بر ناکارآمد بودن تحریم های آمریکا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، گفت: جهان در انتظار تصمیم رییس جمهور آمریکا درباره پرونده هسته ای ایران است و در این شرایط شاهد تحریم های آمریکای هم‌پیمان با رژیم صهیونیستی و تهدیدهای وزیر جنگ رژیم مبنی بر جنگ علیه لبنان هستیم.
 
وی افزود: البته نیازی به هراس از تهدیدها نیست چرا که جهان دیگر یک قطبی نبوده و رژیم صهیونیستی که به تهدید می پردازد، نمی تواند هر کاری دلش بخواهد را انجام دهد.
 
فضل الله با اشاره به اینکه با وحدت می توان بر توطئه ها فائق آمد، تصریح کرد: همگان باید از گفتمان تنش زا که به وحدت ضربه زده و تنش را به همراه دارد به شدت خودداری کنند.
 
شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس شهر صیدا، بر لزوم اهتمام به مساله فلسطین تأکید کرد و گفت: مساله فلسطین تا تحقق وعده الهی و پیروزی این ملت که ان شاء الله نزدیک است، مساله اصلی امت اسلامی باقی خواهد ماند.
 
این عالم لبنانی نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد: اگر کسی به صلح با رژیم صهیونیستی و وجود راه حل واقعی اعتقاد داشته و تنها به بخشی از سرزمین فلسطین بسنده کند، خطری برای وی به شمار می آید و دین و وابستگی او به اسلام تحت تاثیر قرار می گیرد.
 
حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اوضاع کنونی منطقه گفت: همه لبنانی ها باید در راستای تحکیم وحدت داخلی و فعالیت برای پایان اختلافات تلاش کنند.  اگر همگان در خط ملی قرار نگیریم مطمئنا توان ایستادگی در برابر چالش ها را نخواهیم داشت.
 
وی درباره تهدیدهای آمریکا علیه حزب الله تصریح کرد: تهدید و تحریم های آمریکایی و همچنین پرداخت پاداش مالی در قبال دریافت اطلاعات از رهبران حزب الله مساله جدیدی نیست و موجب شگفتی نمی شود به ویژه اینکه پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه ناکام مانده و محور مقاومت توانست بر باندهای تکفیری و تروریسم فائق آید.
 
حجت الاسلام قبلان نسبت به خواب غفلت پس از پیروزی بر تروریسم هشدار داد و خاطرنشان ساخت: تحولات کنونی در سوریه و عراق به ویژه تلاش برای جدایی اقلیم کردستان از عراق نشان دهنده عدم سکوت آمریکا و ادامه تلاش برای تجزیه منطقه به شیوه ها و با استفاده از امکانات مختلف است.
 
امام جمعه برج البراجنه بیروت تأکید کرد که ما به عنوان سپر مقاومت خواهیم ماند چرا که لبنان بدون مقاومت به مستعمره اسرائیل و ولایت تکفیری مبدل می شود.
 
شیخ صهیب حبلی، عضو تجمع علمای مسلمان لبنان هم در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) در شهر صیدا، با اشاره به گسترش تهدیدها و اقدامات آمریکا علیه مقاومت گفت: این مسائل به معنای جنگ جدیدی علیه لبنان است و همه گروه های سیاسی باید مواضع قاطعی در برابر این توطئه های آمریکایی علیه لبنان و مقاومت اتخاذ کنند.
 
این روحانی اهل تسنن لبنانی با تأکید بر اینکه آمریکا هم‌پیمان استراتژیک رژیم صهیونیستی و رأس تروریسم در جهان است، تصریح کرد: نقش آمریکا در حمایت از تروریسم در عراق و سوریه و سایر مناطق جهان برای همگان آشکار شده است. تلاش دونالد ترامپ برای لغو برجام و گنجاندن نام سپاه پاسداران ایران در لیست تروریست ها نیز بر سیاست های خبیثانه واشنگتن علیه محور مقاومت و خدمت به دشمن صهیونیستی دلالت دارد.
 
 آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: تهدیدهای سیاسی و رسانه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان علیه ایران و مقاومت گسترش یافته است تا اراده نیروهای مقاومت در منطقه شکسته شده و پروژه تجزیه و تسلط بر منطقه بر اساس اراده آمریکا محقق شود.
 
آیت الله نابلسی اظهار داشت: در صورتی که متحد و ثابت قدم باشیم آمریکا که همواره به تهدید ما می پردازد نمی تواند سرنوشت را تغییر دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی که خود را برای حمله جدیدی آماده می کند مطمئنا به پیروزی نمی رسد زیرا نیروهای مقاومت با دل و جان در میدان حضور یافته و آمادگی کاملی برای شهادت دارند.
 
https://taghribnews.com/vdchv6niq23n6md.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی