تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۲
کد مطلب : 228107
گيورگي بوستين:

داعش تنها طرفی است که از اختلافات سياسی عراق سود می برد/ عراق فقط با يکپارچگی پيروز می شود

سازمان ملل متحد جمعه از مقامات سياسي عراق خواست تا به بحران سياسی که تشکيل دولت جديدي مرکب از فن سالاران را با تأخير مواجه کرده و ممکن است اين کشور را درجنگ با داعش تضعيف کند، پايان دهند.
داعش تنها طرفی است که از اختلافات سياسی عراق سود می برد/ عراق فقط با يکپارچگی پيروز می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "گیورگی بوستین" نماینده سازمان ملل در عراق در بیانیه ای اعلام کرد: تنها طرفی که از اختلافات سیاسی، ‌آشوب و همچنین ضعف حکومت و نهادهای آن بهره می برد،‌ داعش است و ما نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی بیفتد.

درحالی که نیروهای عراقی به حمله خود به داعش ادامه می دهند، ‌آمریکا نیز در این خصوص که دعواهای سیاسی موجب کم توجهی به مبارزه با داعش شود، ابراز  نگرانی کرده است.

پنجشنبه گذشته،‌ نمایندگان پارلمان عراق به جای اظهارنظر درباره فهرست وزیران دولت جدید پیشنهادی حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور برای اجرای اصلاحات ضد فساد مالی، به برکناری سلیم الجبوری رئیس پارلمان و دو معاون وی رای دادند.

بوستین اعلام کرد: مقامات سیاسی عراق باید منافع ملی را فراتر از همه دیگر ملاحظات قرار دهند و بی وقفه کار کنند تا روند سیاسی به راه حل هایی  برای خروج عراق از این بحران منجر شود و حکومت و نهادهای آن را تقویت کند؛ عراق فقط از طریق یکپارچگی پیروز خواهد شد.

العبادی تلاش می کند، برای اجرای اصلاحات با هدف ریشه کن کردن فساد مالی یک دولت جدید مرکب از فن سالاران تشکیل دهد، اما با مقاومت شدید تشکل های سیاسی از جمله در درون جناح خود مواجه است.

احزاب از آن نگران هستند که امتیازاتی را که به مدد سمت های وزارتی در اختیار دارند،‌ از دست دهند؛ از چند سال پیش، وزارتخانه ها در واقع بین احزاب مهم تقسیم شده است و احزاب این وزارتخانه ها را به عنوان پایگاه های خود هدایت می کنند.

 
https://taghribnews.com/vdchv6niq23nizd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی