تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲:۴۷
کد مطلب : 55800

چرا پیامبر اکرم ثواب نماز در مسجد قبا را معادل ثواب عمره مفرده اعلام کرد؟

حجت الاسلام نجفی روحانی در دیدار کاروان اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبری تعلق به همه زائران دارد و ملجا و ماوای همگان است.
چرا پیامبر اکرم ثواب نماز در مسجد قبا را معادل ثواب عمره مفرده اعلام کرد؟
خبرگزاری تقریب (تنا):

مسئول بعثه رهبری در مدینه گفت : سفر را غنیمت بشمارید، فرصت سازی کنید نه فرصت سوزی، چون فرصت صاحبان فکر و اندیشه و قلم و سنگر نشینان حوزه دین با کاروان عادی بسیار متفاوت است؛ دستاورد برخی فرشی و برخی عرشی است، برخی کف کار را و برخی آسمان کار را به دست می آورند.

وی با اشاره به جریانات زمان پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: شناخت جریان‌های فکری و سیاسی دوران حیات پیامبر (ص)، مهمترین رسالت طلاب علوم دینی است تا از آن به عنوان آینه ای برای امروز استفاده کنند. اگر افراد چشم بینا و گوش شنوا و دل بیدار داشته باشند، پیام‌ها و درس‌ها و اسرار بسیار زیادی از مدینه منوره دریافت خواهند کرد.

نجفی روحانی یادآور شد: براساس روایات وارده نماز در مسجد الحرام یکصد هزار برابر و در مسجدالنبی ده هزار برابر و دو رکعت نماز در مسجد قبا ثواب عمره مفرده و زیارت قبر پیامبر (ص) و ائمه مظلوم بقیع و صدیقه طاهره و حضرت حمزه سید الشهداء اجر و ثواب فراوانی دارد و هر کس انجام دهد، نصیبش می شود. وی افزود: اما این کف کار و حداقل دستاورد است، ولی شما طالبان علم و ایمان باید به این بسنده نکنید، بلکه باید به دنبال دریافت عرش کار و حد اعلای دستاورد باشید. 

مسئول بعثه رهبری در مدینه در فراز دیگری از سخنان خود گفت: مسجد قبا و مسجد ضرار در نزدیکی هم قرار گرفته اند؛ پیامبر اسلام مسجد قبا را مورد تاکید قرار داده و نماز در آن را معادل عمره مفرده اعلام می کند، چون مرکز تقوا ، وحدت و صداقت و اندیشه است. وی افزود: اما مسجد ضرار را به امر پروردگار از بین می برد، به دلیل آن که مرکز تفرقه و توطئه می شود. 

وی ضمن تاکید بر ضرورت درک شرایط حساس کنونی جهان اسلام، سخنان خود را اینگونه ادامه داد: شما سفیران نور و سربازان امام عصر(عج)در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی رسالت سنگینی را بر دوش دارید.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در پایان اسلام را دین اندیشه و قرآن را کتاب تدبر و اندیشه دانسته و  رسالت اندیشمندان و عالمان را بسیار خطیر و سنگین توصیف کرد.
https://taghribnews.com/vdchv6nm.23nmvdftt2.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی